Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort klart morgonens jobb, bara att vänta på att det droppar in lite mer :)
Vet inte riktigt vad jag ska roa mig med under tiden bara...
 
Är det inte bara överhettningsskyddet i hårtorken som slagit till, många modeller har såna som återställer sig själv när produkten kallnat och power cyclas.

Nä den dog verkligen.

Men idag skiner solen. Min utrustning är torr. Särbons också med undantag för att handskarna är fuktiga. Men han har värmehandtag så de kommer torka under dagen.

Strax dags för frulle och sen mot Askersund :)
 
Telefonkö avklarad med resultatet att jag nu är grinig :mad: Nåja, nu ska jag fylla i beläggningslistan innan det är dags för nationellt videomöte klockan 10.
 
Äter frukost och dricker kaffe. Sov längre än tänkt (strax efter 9) eftersom hankatten såklart väckte mig vid 4 och skulle ut...Regnade så plötsligt ville han inte ut. Meeeen har du väckt mig mitt i natten för du ska ut, ska du ut. Hehe :p:cool::devil: (de har katthus ute så de lider icke).
 
@godisklubba

https://www.expressen.se/nyheter/hans-katter-far-inte-vara-veganer/

Tyvärr har den ändrade djurskyddslagen försämrat skyddet att ge sin katt vegetarisk kost utan konstaterar bara att:



Men! Det som kanske biter på din pappa och hans tjej är att du isof måste köpa särskild vegetabilisk kattmat + tillskott vilket är både dyrt och krångligt särskilt som det efter en snabb googling inte finns en svensk återförsäljare så det måste beställas från annat land och är dyrt.

Många vanliga kattmatssorter (ffa torrfoder) innehåller redan en del vegetabilier och skulle som Jordbruksverket konstaterar möjligen kunna klassas som vegetarianska. Men gemensamt är att samtliga även innehåller animaliskt protein och därför de specifika komponenter som taurin som katter är beroende av. Är din pappa och hans tjej beredda på att behöva betala saftigt för importerat kattfoder + få i katterna taurin och andra nödvändiga tillskott som behöver köpas separat?
@godisklubba tänkte också på precis det @MJLee skrev.

Förutom att hela grejen är dum så måste det ju vara oerhört krångligt att ge katterna vegan/vegetarisk kost? Vad hade tänkt ge dem? Tänkte de göra egen mat åt dem? De verkar ju inte sådär jätteengagerade i katterna så tycker det verkar så konstigt att de väljer den krångligaste vägen om ni nu har ett fungerande foder....
Ja alltså... min pappa är lite av en expert när det kommer till att göra saker så krångligt som möjligt ibland.

Jag har inte en aning om vad de tänkt ge katterna och hur de tänkt lösa allt praktiskt. Och jag vill inte fråga heller för att de inte ska börja tro att jag är intresserad, för det är jag inte.

Men de verkar ha släppt tanken något på att katterna ska äta vegetarisk kost så jag tänker inte fråga dem :up:
 
Sov till 10 även idag, både jag och ungarna 😅
Nu ska dom cykla till grannbarnen längst in på grusvägen och se om det passar att leka. Jag ska dricka kaffe, lyssna på ljudbok, greja med djuren och lite annat smått ute på gården. Känns som det blir en bra dag. Till och med solen lyser!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 487
· Visningar
41 954
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp