Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag startade jag och särbon vår semester tillika stora äventyr : Mc-semester. Etapp ett var Karlstad där vi bokat hotell. På vägen dit skulle vi stanna i Håverud bla.
Vi startade kl 08:00 i strålande sol och +16 grader. Tempen klättrade uppåt allt eftersom och alla väderprognoser och appar lovade sol hela vägen.
Landade i håverud i solsken till en efterlängtad fika.
Där tog turen slut. Kaffet smakade mer vatten än särbons vatten. Väderapparna hade fel och det började regna. Vi tänkte "vi drar snabbt" för att slippa ev oväder.
Hamnade i det värsta ösregn jag upplevt. Vi låg i 10 km/h....genomblöta. Sen började det blixtra och åska. Sen kom haglet. Det gjorde så SATANS ONT!!!
Plöstligt stod trafiken helt stilla. Det var GLASHALT. ren is. 5 cm hagel och snö och temperaturen var bara 11 grader och regnet piskade ner.
Vi gav upp alla planer vi hadde längs vägen och tog närmsta väg till Karlstad och hotellet. Väl där dök vi in i duschen. Jag har aldrig frusit så. Ångrar bittert att jag medicinerade bort mina klimaterievallningar. De hade varit såååå välkomna. Länge och VARMT. Sen bokade vi bubbelbadet och bastun för att få upp tempen lite till. Snabblunch blev HET Thai. Sen lades ett par timmar på att torka MC-kläderna med hårtork 😏
Nu har vi varit på stan och tagit ett par drinkar och ätit fantastiskt gott och njutit. Åter på hotellrummet och kampen med hårblåsen så att vi har torra kläder till i morgon.
 
I dag startade jag och särbon vår semester tillika stora äventyr : Mc-semester. Etapp ett var Karlstad där vi bokat hotell. På vägen dit skulle vi stanna i Håverud bla.
Vi startade kl 08:00 i strålande sol och +16 grader. Tempen klättrade uppåt allt eftersom och alla väderprognoser och appar lovade sol hela vägen.
Landade i håverud i solsken till en efterlängtad fika.
Där tog turen slut. Kaffet smakade mer vatten än särbons vatten. Väderapparna hade fel och det började regna. Vi tänkte "vi drar snabbt" för att slippa ev oväder.
Hamnade i det värsta ösregn jag upplevt. Vi låg i 10 km/h....genomblöta. Sen började det blixtra och åska. Sen kom haglet. Det gjorde så SATANS ONT!!!
Plöstligt stod trafiken helt stilla. Det var GLASHALT. ren is. 5 cm hagel och snö och temperaturen var bara 11 grader och regnet piskade ner.
Vi gav upp alla planer vi hadde längs vägen och tog närmsta väg till Karlstad och hotellet. Väl där dök vi in i duschen. Länge och VARMT. Sen bokade vi bubbelbadet och bastun för att få upp tempen lite till. Snabblunch blev HET Thai. Sen lades ett par timmar på att torka MC-kläderna med hårtork 😏
Nu har vi varit på stan och tagit ett par drinkar och ätit fantastiskt gott och njutit. Åter på hotellrummet och kampen med hårblåsen så att vi har torra kläder till i morgon.

Det låter som äventyret har börjat på ett ... äventyrligt vis! Såna där äventyr som går enligt plan är inte det som skapar gemensamma minnen av rang.
 
Det låter som äventyret har börjat på ett ... äventyrligt vis! Såna där äventyr som går enligt plan är inte det som skapar gemensamma minnen av rang.

Det gör de. Det var lätt att hålla sig för skratt när vi satt där i skogen i hällregnet och inte kunde köra en mm för halkan och blixtarna for över oss.
Men nu skrattar vi gott.
Undra vad våra hotellrumsgrannar tror vi gör med hårblåsen som har gått nästan nonstopp sen 14:30 :sneaky:
 
Du har stora uthus... :D :D

Jag har sparat alldeles för mycket.
Men så kom jag att tänka på stackars avkomman som blir helt ensam om att ta hand om allt efter mig. Hens fars familj har inte flyttat på tre-fyra generationer och har mängder av uthus. Så jag tänkte att hen skulle slippa stada alltför mycket efter mig i alla fall. Hen har redan mardrömmar om sin fars bohag....

Nar jag stadat ut efter mamma ... som hade ALLT kvar sedan 50 talet.
Sa har har det latit i alla ar ...
"Men mamma, det har ar ju ett reklamblad fran -50 talet, det kan jag val slanga?"
"Absolut inte! Det ser sa trevligt ut och jag kommer ju ihag precis sadana dar."
Sedan gick mamma bort och jag skulle stada hennes mycket stora 3:a med moblerbar hall. :crazy:
 
Nar jag stadat ut efter mamma ... som hade ALLT kvar sedan 50 talet.
Sa har har det latit i alla ar ...
"Men mamma, det har ar ju ett reklamblad fran -50 talet, det kan jag val slanga?"
"Absolut inte! Det ser sa trevligt ut och jag kommer ju ihag precis sadana dar."
Sedan gick mamma bort och jag skulle stada hennes mycket stora 3:a med moblerbar hall. :crazy:
Känns som att det blir svårare och svårare att kasta ju längre sakerna stått? Tex en helt vanlig tidning från 70-talet kan jag knappast slänga även om innehållet är passé sedan länge 🙄
 
Tittar på Laggies och stör mig på det dunkande ljudet jag skrivit om förut som börjat låta i mitt hyreshus.
Imorrn ska jag ringa vaktmästaren om det.
 
Känns som att det blir svårare och svårare att kasta ju längre sakerna stått? Tex en helt vanlig tidning från 70-talet kan jag knappast slänga även om innehållet är passé sedan länge 🙄

Nar jag kom hem till USA igen efter Mamma's bortgang stadade jag och kastade som en galning ett tag. ALLT som jag inte behovde gjorde jag mig av med. Sedan flyttade vi upp hit till Oregon och kopte en mycket mindre hus ... vi gick fran 250 kvadrat ... till halften sa stort och inga uthusbyggnader.:cautious: sa da rok resten. Nu ar det bara ett overflod av hast och hund grejor jag behover gora mig av med. Jag har en gammal hast som numera ar pensionar ... och 6 sadlar. :crazy:
 
Lagom när jag kom till stallet började det ju åska och spöregna så väntade ut ovädret och tog sen en härlig barbackaritt 😍 före pizzakvällen med mamma, brorsans familj och mosters familj, mys 🥰. Nu har jag pratat med älsklingen ❤ och sagt nattinatt så nu är det hög tid att sova 😴.
 
Jag har precis betat av semesterns 6:e bok på 1,5 vecka. I den här takten så kommer böckerna ta slut innan påfyllningen ramlar in :down:. Det lokala biblioteket har också väldigt begränsade öppettider och saknar bokinkast så det är tyvärr inget alternativ.

Sitter också och stilla funderar över var i lägenheten vi kan klämma in mer av ett hemmagym. Just nu har vi lite kettlebells, gummiband och yogamattor men det skulle behövas något för kondition också. Tyvärr bor vi så till att vi inte har något vettigt gym inom gångavstånd och just nu verkar det som att vi båda mestadels kommer att jobba hemifrån till nyåret eller längre. Förmodligen så får mitt ena akvarium stryka på foten plus att vi får möblera om lite i sovrummet.

Har också lyckats vända på dygnet vilket det nu ska bli bot och bättring på. Imorgon (idag) är målet att ta sig upp vid 10 så att det inte kommer att bli alldeles för plågsamt när jag ska jobba två veckor.
 
@godisklubba tänkte också på precis det @MJLee skrev.

Förutom att hela grejen är dum så måste det ju vara oerhört krångligt att ge katterna vegan/vegetarisk kost? Vad hade tänkt ge dem? Tänkte de göra egen mat åt dem? De verkar ju inte sådär jätteengagerade i katterna så tycker det verkar så konstigt att de väljer den krångligaste vägen om ni nu har ett fungerande foder....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 952
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp