Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, rotsellerisoppa med bacon låter verkligen mumsigt.....Nu börjar det närma sig hemgång. Ska direkt till stallet och efter stallet hem och duscha och äta kvällsmat. Jag har att välja på korv stroganoff med ris eller rotsellerisoppa med krispig bacon. Svåra beslut i livet
Åh, rotsellerisoppa med bacon låter verkligen mumsigt.....
Tack . Har sparat receptet!Den var väldigt god Jag har en liten utmaning med att jag måste prova nya recept så minst hälften av det jag lagar ska vara ett nytt recept
Här är receptet https://www.coop.se/recept/rotsellerisoppa-med-vita-bonor-och-bacon
Tack . Har sparat receptet!
"Tack" för påminnelsen... Jag borde också röja ett gästrum. Som förvisso används som förråd, men som innehåller alldeles för mycket SKRÄP.....Lite halvskruttigt väder här på fm, så jag tog med vovvarna för att handla mat till dom + att ta en promenad "i stan" för att träna på att gå som folk
Dom är fortfarande trötta efter den övningen
Nu håller molnen på att blåsa bort och solen vill titta fram, inte badväder men röja-gäststuga-väder är det, efter kaffet....
Har skrivit upp oss på valpkö idag omg...
Tiken skaparas nu i veckan och om.allt går vägen.........
Är det tillåtet att enbart ge sina katter veganfoder?
Katten är en striktare karnivor är hunden. Den är beroende av foder som innehåller viktiga komponenter, till exempel taurin som den inte själv kan producera i kroppen, och som normalt endast finns i animaliskt vävnad. Frågan är dock mer komplex. Taurin kan idag tillverkas syntetiskt och det är inte otänkbart att ett foder med en del vegetabiliska råvaror integreras med övriga livsviktiga syntetiska komponenter som djuret behöver: ett sådant foder skulle kunna marknadsföras som vegan. Vi saknar även tydliga domstolsavgörande som visar på att veganfoder inte kan tillåtas. Vi föredrar därför att inte använda detta begrepp, och har istället formulerat kravet på utfodring på ett annat sätt. Utfodringen ska enligt våra nya regler säkra en god hälsa, förebygga hälsostörningar och resultera i ett hälsosamt hull. Det är tryggare att noga beskriva hur katten ska utfodras för att må bra. Ett olämpligt kattfoder kan omöjligen uppfylla dessa förutsättningar.