Idag ska jag och dottern rida långtur! 3 timmar ca och målet är mina föräldrar Vi ska äta liten frukost nu och, packa picknick, sadla och dra iväg! (Om ingen står med tappade skor där ute i hagen vill säga...)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag ska jag och dottern rida långtur! 3 timmar ca och målet är mina föräldrar Vi ska äta liten frukost nu och, packa picknick, sadla och dra iväg! (Om ingen står med tappade skor där ute i hagen vill säga...)
Dottern måste tycka det är spännande, långritt liksom Har du berättat om Linde von Rosen för henne?
Jag insåg precis att stället vi ska till på tävling i helgen har jag och hästen varit till två gånger tidigare. Båda gångerna har jag ramlat av
Nu ska vi inte få några hjärnspöken av det, bara
Jag hade för mig att hundar kunde leva på en vegetarisk kost, men var inte säker. Så tack för bekräftelsen! Men oavsett skulle jag nog inte vilja sätta en hund på vegetarisk kost bara för att jag kan... det känns bara fel för mig. Men så är jag sån att jag bryr mig inte ett dugg om vad andra djur eller människor äter, så länge de mår bra och inte tvingar i mig deras mat.Det är till och med så att katter inte KAN få i sig allt de behöver från vegetarisk kost, bl.a. A-vitamin och vissa aminosyror (om jag minns rätt). Hundar både har ett lägre proteinbehov än katter, och är allätare. Dvs de KAN må bra på vegetarisk kost, vilket inte funkar för katter som ÄR köttätare.
Kan du be din pappa läsa på lite så han har nödvändig kunskap innan han mixtrar med katternas mat?
Den kunskapen har inte min pappa, eller hans tjej. Och gissar jag rätt är de för lata för att läsa på.@godisklubba Det är tom så att det finns fall där djurägare dömts för djurplågeri när de satt katter på vegetarisk kost. Efter vad jag hört innan - har inga domar att länka.. Just för att bla taurin är livsviktigt för dem. (Just taurin går iofs att tillsätta själv i pulverform, men det kräver en del kunskap osv osv.)
Gillar vädret idag. Det är inte så varmt men perfekt utejobbsväder
Blir nog sent idag så därför ätit en rejäl lunch nu. Nu måste jag vila magen en kvart så kan jag röra mig sen igen
Äääääsch då! Då blir det tredje gången gillt du sitter kvar .
ELLER tredje gången gillt - jag får en flygtur och skadar mig rejält!
Fast nej då, det tror jag inte. Min häst gör inte sånt längre (hoppas jag )