Mår lite illa. Pappa har kommit på att vi ska gå över till en vegetarisk kost här hemma, vilket inte är något problem för mig. Så länge jag får äta min mat som jag vill, dvs torr och fri från sås och annat "kletigt". Men nu pappa och pappas tjej tagit det ett steg längre... KATTERNA borde bli vegetarianer.
Big no no. Katter är inte skapta för att vara vegetarianer och leva på en vecetarisk kost, precis som hundar inte är det. Dessutom har ena katten haft problem med magen och blivit väldigt lös så fort den inte fått det fodret de äter nu. Så varför mixtra med det? Jag fattar verkligen inte.
Det är jag som är kattvakt och bebisvakt vid behov... så jag antar att jag kan spela ett fult spel i frågan och utnyttja det. Det är så klart möjligt att ersätta mig, men att ersätta vardagspassningarna är svårt. Tex när pappa bara ska hämta hans tjej och bebisen sover. Eller om de bara ska handla något i affären, eller bara behöver lite avlastning. Eller spontant drar ut till någon av pappas tjejs släktingar. Då hänger det på mig. Och det ska inte bo några vegetarian-katter i det här huset...
Människor får äta och inte äta vad de vill. De får vara veganer om de så vill. Men att tvinga ett oskyldigt djur, som en hund eller katt, att också bli vegan eller vegetarian är verkligen en big no no för mig...