Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på programmet "I huvudet på en stalkermördare", så fruktansvärt och så skrämmande. Kan inte förstå hur någon kan mörda en annan människa. Som i det här fallet dessutom stalkade kvinnan under en lång tid, mördade henne och sedan satt med de övriga kollegorna och låtsades sörja och prata om insamling till begravningen. Kan en person verkligen bli så galen eller är det medfött?
Och han anses frisk nu... man får akta sig för män med ärr på höger tumme.
 
Sitter och tittar på programmet "I huvudet på en stalkermördare", så fruktansvärt och så skrämmande. Kan inte förstå hur någon kan mörda en annan människa. Som i det här fallet dessutom stalkade kvinnan under en lång tid, mördade henne och sedan satt med de övriga kollegorna och låtsades sörja och prata om insamling till begravningen. Kan en person verkligen bli så galen eller är det medfött?
Vart finns den dokumentären att se?
 
Helt plötsligt stängdes sambos mobil av. Batteriet var nästan fullt och han fick inte igång den.
Jag googlade och kände mig som värsta hackern som kunde få liv i den. 🤓
Tänk så mkt bökigare allt var innan nätet och Google! :nailbiting:
 
Mår lite illa. Pappa har kommit på att vi ska gå över till en vegetarisk kost här hemma, vilket inte är något problem för mig. Så länge jag får äta min mat som jag vill, dvs torr och fri från sås och annat "kletigt". Men nu pappa och pappas tjej tagit det ett steg längre... KATTERNA borde bli vegetarianer.

Big no no. Katter är inte skapta för att vara vegetarianer och leva på en vecetarisk kost, precis som hundar inte är det. Dessutom har ena katten haft problem med magen och blivit väldigt lös så fort den inte fått det fodret de äter nu. Så varför mixtra med det? Jag fattar verkligen inte.

Det är jag som är kattvakt och bebisvakt vid behov... så jag antar att jag kan spela ett fult spel i frågan och utnyttja det. Det är så klart möjligt att ersätta mig, men att ersätta vardagspassningarna är svårt. Tex när pappa bara ska hämta hans tjej och bebisen sover. Eller om de bara ska handla något i affären, eller bara behöver lite avlastning. Eller spontant drar ut till någon av pappas tjejs släktingar. Då hänger det på mig. Och det ska inte bo några vegetarian-katter i det här huset...

Människor får äta och inte äta vad de vill. De får vara veganer om de så vill. Men att tvinga ett oskyldigt djur, som en hund eller katt, att också bli vegan eller vegetarian är verkligen en big no no för mig...
 
Mår lite illa. Pappa har kommit på att vi ska gå över till en vegetarisk kost här hemma, vilket inte är något problem för mig. Så länge jag får äta min mat som jag vill, dvs torr och fri från sås och annat "kletigt". Men nu pappa och pappas tjej tagit det ett steg längre... KATTERNA borde bli vegetarianer.

Big no no. Katter är inte skapta för att vara vegetarianer och leva på en vecetarisk kost, precis som hundar inte är det. Dessutom har ena katten haft problem med magen och blivit väldigt lös så fort den inte fått det fodret de äter nu. Så varför mixtra med det? Jag fattar verkligen inte.

Det är jag som är kattvakt och bebisvakt vid behov... så jag antar att jag kan spela ett fult spel i frågan och utnyttja det. Det är så klart möjligt att ersätta mig, men att ersätta vardagspassningarna är svårt. Tex när pappa bara ska hämta hans tjej och bebisen sover. Eller om de bara ska handla något i affären, eller bara behöver lite avlastning. Eller spontant drar ut till någon av pappas tjejs släktingar. Då hänger det på mig. Och det ska inte bo några vegetarian-katter i det här huset...

Människor får äta och inte äta vad de vill. De får vara veganer om de så vill. Men att tvinga ett oskyldigt djur, som en hund eller katt, att också bli vegan eller vegetarian är verkligen en big no no för mig...

Det är till och med så att katter inte KAN få i sig allt de behöver från vegetarisk kost, bl.a. A-vitamin och vissa aminosyror (om jag minns rätt). Hundar både har ett lägre proteinbehov än katter, och är allätare. Dvs de KAN må bra på vegetarisk kost, vilket inte funkar för katter som ÄR köttätare.
Kan du be din pappa läsa på lite så han har nödvändig kunskap innan han mixtrar med katternas mat?
 
@godisklubba Det är tom så att det finns fall där djurägare dömts för djurplågeri när de satt katter på vegetarisk kost. Efter vad jag hört innan - har inga domar att länka.. Just för att bla taurin är livsviktigt för dem. (Just taurin går iofs att tillsätta själv i pulverform, men det kräver en del kunskap osv osv.)
 
Jag kollade yr, smhi OCH klart innan jag gav mig ut. Alla sa 15 grader och 0 mm regn. Som tur var litade jag inte helt på det utan tog med regnjackan. Har nu släppt ut hästarna och det har spöregnat konstant sedan ca 2 minuter efter att jag gick ut :meh: Är bara 11-12 grader och blåsigt, dessutom. Skitsommar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 330
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp