Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på att garva ihjäl mig... jag klickade runt lite på Tradera och ramlade på de här:

361573545_b459c9af-8138-4fc1-a89a-5ee0d92bceaf.jpg

De säljs som prydnadssvampar men det är inte det jag ser... :angel: :rofl:
O_oO_oO_o
 
Jag hade faktiskt en positiv upplevelse idag, för en gångs skull, där jag inte kände mig trängd en enda gång. Rusta, en stor heminredningsaffär och sedan systemet. ALLA närvarande uppträdde vettigt - för en gångs skull...... :)
När värsta regnt klingat av åkte jag till affären.
Väl framme kom jag nästan inte fram med bilen. det var folk överallt. Parkeringe utanför var packad. Som lönefredg typ.
Inne i affären var det långa köer vid kassorna. Frågade bekanten i kassan, och hon log snett och berättade att det är barnbidragsdag.....

Kom till utgången och det hade börjat spöregna igen.

Det regnade såpass att jag fick köra sakta hem. 2+1-väg. annars hade jag nog stannat och väntat ut regnet. Sikten var smått begränsad.
 
När värsta regnt klingat av åkte jag till affären.
Väl framme kom jag nästan inte fram med bilen. det var folk överallt. Parkeringe utanför var packad. Som lönefredg typ.
Inne i affären var det långa köer vid kassorna. Frågade bekanten i kassan, och hon log snett och berättade att det är barnbidragsdag.....

Kom till utgången och det hade börjat spöregna igen.

Det regnade såpass att jag fick köra sakta hem. 2+1-väg. annars hade jag nog stannat och väntat ut regnet. Sikten var smått begränsad.
Japp som gammal säljare i butik så undviker jag gärna pension, barnbidrag och löneutbetalningar
 
När värsta regnt klingat av åkte jag till affären.
Väl framme kom jag nästan inte fram med bilen. det var folk överallt. Parkeringe utanför var packad. Som lönefredg typ.
Inne i affären var det långa köer vid kassorna. Frågade bekanten i kassan, och hon log snett och berättade att det är barnbidragsdag.....
:banghead: Barnbidrag, det var därför det var helt hysteriskt, vi var och handlade lite grejer och funderade över varför det var så mycket folk på en måndag, även om det är semester.
 
När värsta regnt klingat av åkte jag till affären.
Väl framme kom jag nästan inte fram med bilen. det var folk överallt. Parkeringe utanför var packad. Som lönefredg typ.
Inne i affären var det långa köer vid kassorna. Frågade bekanten i kassan, och hon log snett och berättade att det är barnbidragsdag.....

Kom till utgången och det hade börjat spöregna igen.

Det regnade såpass att jag fick köra sakta hem. 2+1-väg. annars hade jag nog stannat och väntat ut regnet. Sikten var smått begränsad.

Aha, barnbidrag förklarar saken!
 
Sjutusen ärenden på eftermiddagen. Det har inkommit ungefär femtusen mejl och tvåtusen telefonsamtal. Nu är jag trött i huvudet men måste ringa en advokat, för tredje gången idag, och meddela att det återigen är problem :(
Nåja, strax ska jag lämna häktet och köra till stallet. Efter stallet ska jag och 26-åringen äta pizza :d
 
Behöver gå till Lådan
Men riktigt mulet ute och åska till och från
Hade inte järnvägen legat mellan hade jag nog inte tvekat men det där tänk om....
 
Dagen fortsätter jobbigt. Nyss ätit middag med familjen, och har en sån dag när alla "ätljud" äcklar halvt ihjäl mig så det är ett under att jag fick i mig maten :wtf: När jag är på sånt humör skulle jag kanske kunna äta tillsammans med typ drottningen (hon har väl så gott som perfekt bordsskick?) men alla andra får mig att tappa matlusten helt. Skitjobbigt om man samtidigt VILL ha en social måltid O_o

Hursomhelst, dags för promenad med hundarna nu snart och sen tillbaka till stallet för fix och insläpp. Så nu är det bara bra saker kvar på schemat :)
 
När jag brukade härja på krogen gick jag i stort sett aldrig ut helgen fö

Hur gör man?
Rosblad, socker, vatten och pektin?

Jag kör alltid på röd Melatin när jag gör sylt/marmelad.

125g rosblad (jag orkade inte ta bort det vita som är beskt och det funkade fint ändå)
4 dl vatten
4 dl socker
saft från en citron (egentligen ska man ta skalet också men dels hade jag ingen ekologisk och dels blev det ju lite beska från det vita)

Koka upp vattnet (i det här läget förstärkte jag med rosenlikör från förra året :d), ha i rosbladen, sockret och citronen (smaka av, jag använde inte juicen från hela citronen men den var stor). Koka försiktigt tills bladen är mjuka och blanda sedan en tsk Melatin med lite socker, rör i och koka 2min. Häll upp på steriliserade glas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp