Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig jättekonstig i kroppen, liksom darrig och klen O_o Måste sätta igång med dagen nu men det känns osäkert att ge sig ut i skogen med hundarna när det känns som att jag skulle kunna svimma i princip när som helst :crazy:
 
Jag känner mig jättekonstig i kroppen, liksom darrig och klen O_o Måste sätta igång med dagen nu men det känns osäkert att ge sig ut i skogen med hundarna när det känns som att jag skulle kunna svimma i princip när som helst :crazy:
Har du ätit något? Prova att dricka något sött, det låter nästan som ett blodsockerfall tycker jag. Var försiktigt och låt kroppen vila.
 
Köpte så galet god cashewost med vitlök och persilja i helgen - den är sådär krämig och härlig och smakar fräscht. MEN med minuset att det nu luktar vitlök i hela kylen. Jag tar det som en ursäkt att äta upp den goda osten snabbast möjligt.

Yoga idag igen, och sedan zumba ikväll. Jag nöjt av en massa glass igår på bäbis-träff med vänner och deras ettåring. Helgen generellt har fått i njutningens tecken med en hel mängd dåligheter smaksatta med bubbelvin. Så nu tar vi nya tag med broccoli, vitkål, spinning, och grönt te. :rofl:
 
Och bara en fot. Med tanke på alla strumpor de tagit.
Jag hade en gång en hel låda med omaka strumpor. Sedan bestämde jag mig för att slänga alla.

I mitt hus är det bara dotterns strumpor som den där banditen är ute efter :cautious:
En gång räknade jag hur många ensamma strumpor hon har. Då var det 27 singlar. De har sen dess förökat sig och har säkert överstigit 30 i antal. (Mina strumpor däremot är alltid i par. De är kanske mer normstyrda eller så.)
 
Tagit in hästarna som vanligt. Igår när jag inte hade handskar på mig lyckades Kanaljen slita sig då han tyckte jag sölade men idag när handskarna var på gick han som ett ljus. Schettisen drog som vanligt i full kareta före oss andra in till boxen medan vi slogs mot broms och flugor. Väl inne i svalkan bakom stenväggarna mumsade de förnöjt när jag åkte hem igen.
 
Mina lånare inriktar sig på teskedar. Jag hade en gång åtta (minst) nu en. Bor ensam med katten och jag kan inte skylla på henne. De lånar också ett örhänge av ett par, flera par :cautious:
Aha - är det till dig de flyttat.

Här tog de ett par långbyxor, en parfymflaska och lite annat innan de drog vidare.
Eller hur?! Det där kan vara deras favoritgrej. Kanske har de bara ett öra?
I mitt hus är det bara dotterns strumpor som den där banditen är ute efter :cautious:
En gång räknade jag hur många ensamma strumpor hon har. Då var det 27 singlar. De har sen dess förökat sig och har säkert överstigit 30 i antal. (Mina strumpor däremot är alltid i par. De är kanske mer normstyrda eller så.)

Hojta om ni får fatt i Lånarna! Jag saknar en t-shirt! Tycker de kan va klara med den nu, har saknat den ett bra tag!
 
Sov gott och ostört inatt iaf eftersom jag "slängde ut" hankatten, skönt :).
Blev visst lite slö nu...Regnar ute så skulle passa bra att städa lite...Hm. Ringa och boka bord på ena restaurangen nere i samhället vid kanalen ska jag göra när de öppnar om en stund 😊. Hästen har fått motion 6 dar på raken så får bli vilodag för henne och åka en sväng dit sen för lite pyssel :).
 
Försöker hitta på någon utflykt eller ngt till till min bättre hälft när han fyller år men det känns som alla hotell överallt är helt fullbokade. Har ingen lust att trängas med en massa andra ändå men lite störigt.
 
Se där, nu började regnet.

Jag behöver ta en tur til affären eftersom skafferiet behöver påfyllning. Samt apoteket. Har bara ingen lust.
Borde städa ockå. Ingen lust till det heller. Det som är så kul....
 
Har en massa tråkigt jag måste göra... så jag gick ut i trädgården och deadheadade rosor samt plockade blommor till rosenmarmelad :angel:

109437934_684311218791458_5889289545060151096_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp