Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De osynliga "lånarna" verkar vara helt vilda nuförtiden. På sistone har de "lånat" en överdel till min matberedare, en (otvättad :yuck:) vit sportbh och en knädyna som jag har när jag rensar ogräs.

Samtidigt börjar jag undra om det är de som i stället returnerat ett mynt från 1742, liksom för att skoja till det lite extra. Där gick det någon stackare och letade efter sitt förlorade ör så han/hon höll på att bli galen. (jag vet hur det känns, och jag är en smula irriterad eftersom jag hade tänkt använda alla mina saknade prylar själv)

Nu har de lämnat tillbaka sportbhn, alltid något! :up: Men den var fortfarande otvättad. :down:
 
De osynliga "lånarna" verkar vara helt vilda nuförtiden. På sistone har de "lånat" en överdel till min matberedare, en (otvättad :yuck:) vit sportbh och en knädyna som jag har när jag rensar ogräs.

Samtidigt börjar jag undra om det är de som i stället returnerat ett mynt från 1742, liksom för att skoja till det lite extra. Där gick det någon stackare och letade efter sitt förlorade ör så han/hon höll på att bli galen. (jag vet hur det känns, och jag är en smula irriterad eftersom jag hade tänkt använda alla mina saknade prylar själv)
Aha - är det till dig de flyttat.

Här tog de ett par långbyxor, en parfymflaska och lite annat innan de drog vidare.
 
Nu har jag lagt mig i sängen. Det blev verkligen fullt upp idag, och äntligen(!) fick jag prova att paddla kanot :banana: Jag har velat paddla kanot/kajak i minst 5 år men aldrig riktigt haft chansen. Idag blev det av och det var kul :D

Allt förberett inför imorgon också, så nu ska jag bara sova.
Jag älskar också att paddla men gör det för sällan tyvärr.
 
Suttit i kanske två timmar och kollat stammar O_o
Nej kanske dags att gå ut istället. Superfint väder hela dagen!
Om du menar på hästar så är det väldigt intressant!
Jag har hittils hittat vart det vita på min häst kommer ifrån, och sista hästen jag kommit till har varit född på 1650-talet. Tror att det var ett arabiskt fullblod. Även hittat att hon har morganhäst och hackney i sig. Jag tycker att det är (orimligt) intressant :p
 
Bigarråer och rött vin passar verkligen inte ihop :wtf:

Oh yes ... det gor det visst. Rott vin passar till ALLT. Kanske lite beroende pa vilket vin man valt. :p

Mina lånare inriktar sig på teskedar. Jag hade en gång åtta (minst) nu en. Bor ensam med katten och jag kan inte skylla på henne. De lånar också ett örhänge av ett par, flera par :cautious:

Eh ... Nar jag hade en "mamma siamese" (Nej, hon var inte en vanlig "avelshona" ... hon var mamma till alla fantastiska sma siameser vi avlade fram.:heart)

In any case, min Mamma Siamese var av den lurigare sorten. Nar jag skulle flytta fran lagenheten jag hade visade mamma att man kunde ta av framstycket pa badkaret (jag hade ingen aning!) och DAR ... DAR hittade vi ... langst bort i hornet ... alla 18 carat guld orhangen, armband, ringar, och annat glittrigt (bland annat min guldklocka), det var en forsvarlig hog som forsvunnit (framst fran mamma nar hon sovit over) under manga ar. :cautious:
Jag vet att en av hennes avkommor ocksa stal glittrigt som en skata :o och en av hennes soner stal kaffeskedar. Pa den tiden la man upp skeden pa kaffefatet ... Han, helt sonika, smallde till skeden sa den flog ut i rummet, plockade upp den och gomde den bakom torktumlaren tills de flesta kaffeskedar lag dar och hans familj fick plocka tillbaka hans skatt ... och den stackarn fick borja om igen.:laugh:
 
Precis ätit frukost, snart dags att åka till jobbet.

Igår vid 19:30 hoppade jag in i bilen och åkte cirka 1,5 mil tur och retur för att köpa en sak till min son på 3,5 år, mycket viktigt och efterlängtat! Och lyckan var total när jag kom hem!

”Vad var det?”, undrar ni säkert! En begagnad liten Duplo-brandman :rofl:

Fullt rimligt :D
647A76D1-FC86-4E4C-8E3A-65E7823959DD.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp