Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tjurar över vädret. Tre gånger har jag gått ut i trädgården och satt mig med min bok, och samtliga tre gånger har solen försvunnit bakom ett enormt moln i samma sekund som jag satt mig ner i stolen. Jag gick in och protest-städade köket så pass noga att sambon undrade om det skett ett styckmord som jag glömt informera honom om :o

Nu sitter jag i soffan och surar med min bok. Ute skiner solen, för tillfället, men den här gången ska jag banne mig inte låta mig luras! :rage:
 
Jag har slarvat med maten idag, så nu mår jag inget vidare :down: Jag har ju bara mig själv att skylla på också så det är inte precis som att jag har nån rätt att klaga :cautious:
Har typ två timmar kvar i stallet + cykla hem. Kul. Eller inte.
 
Efter att desperat ha letat efter sagda dokument i flera timmar i växande panik och undrade om jag slängt det så hittade jag det i korgen jag lagt det i för att se till att det var säkert. Jahapp :grin: Nu är det bara det andra viktiga dokumentet som saknas (plus Megaras mapp) men det har jag inte hittat i en låda ännu så det har jag inte mycket hopp om just nu. Är genomsvettig och funderar på att duscha innan jag gör det jag borde gjort hela dagen.
 
Jag har just "lagat" min stora skarm till min macbook. :angel: Det vill saga att nar skarmen svartnade kopplade jag isar lapptoppen och upptackte att min magnet charging sladd inte slot tatt ... sa jag tog tandborsten och borstade rent alla forslutningar pa den sidan av macbooken. Magiskt sa fungerar allt nu.:grin:
 
23415BE3-46EB-4C81-8A31-2CC9E9858C88.webp


Jag älskar hur söta (vissa ;)) av mina grannar är! Räknade in fyra stycken nyss, har inte sett så många av dem samtidigt förut. :)
 
De osynliga "lånarna" verkar vara helt vilda nuförtiden. På sistone har de "lånat" en överdel till min matberedare, en (otvättad :yuck:) vit sportbh och en knädyna som jag har när jag rensar ogräs.

Samtidigt börjar jag undra om det är de som i stället returnerat ett mynt från 1742, liksom för att skoja till det lite extra. Där gick det någon stackare och letade efter sitt förlorade ör så han/hon höll på att bli galen. (jag vet hur det känns, och jag är en smula irriterad eftersom jag hade tänkt använda alla mina saknade prylar själv)
 
Varit helt sjukt slö idag
Antagligen pga försöken att sätta ut mirtazapin
Fick börja ta den igen för att sova alls.
Har inte ätit nån mat idag för jag orkade inte laga mat.
Med 2 km att gå för en pizza var inte det så aktuellt heller
 
Var ju vaaarmt idag med så en stallkompis och jag hade bestämt att vi skulle rida den korta svängen ner till sjön och bada, då skönt i vattnet och mysigt 😍. Var även skönt med stallhäng i lugn och ro 😊. Sen var det dags för middag; passade på att göra enchiladas som inte sambon tycker om när han ändå är iväg så mamma fick komma över och äta, slapp hon laga mat efter jobbdagen 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 440
· Visningar
40 380
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp