Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad pågår? Vaknade 08.00 och kände mig ... pigg? :cautious: Gick upp och laddade kaffebryggaren och la mig efter det men kunde inte somna om.
Ska jobba några timmar idag som ledsagare men det är inte förrän klockan 12.
Ur led är Törnis!
 
Sovit sådär...Somna typ midnatt och blev väckt av hankatten kvart i fyra..somnade om till 8. Gillar inte redigt att ha sängen för mig själv...🙃
 
Gårdagens middag var helt ok (och jag började inte yla trots mousserande ;)):

110154528_410497306567830_1617629033027735935_n.jpg
 
Regn igen... vi fick sol igår i alla fall. Det var skönt, en möjlighet att samla på sig D-vitamin. Har en liten träff i eftermiddag där tanken var att vi skulle sitta i solen och äta glass, men kanske hinner molnen regna bort tills dess. Annars får vi sitta inomhus.
 
Ska strax röramig in från verandan och börja laga middag. Blir potatisgratäng med roast pork. Men den fuskade jag med och har köpt färdig hehe

Är även hundvakt fr o m idag i 1-2 veckor till en väns 9-åriga staffy mix :love:

Visa bifogad fil 54383

Om detta fungerar bra så kaaaanske vi är redo att skaffa egen hund (om vi bestämmer oss för att stanna längre i det huset vi hyr nu, bara bott här 2-3 v än)
 
Nästan färdig med framsidan av stallet, bara lite kvar av väggen att måla. Dörrarna är svartmålade och det vita runt fönstret har fått en liten uppfräschning. Man har liksom ett litet "window of opportunity" emellan det att daggen har torkat och solen tar sig över på den sidan och börjar gassa på väggen...... :D
 
I morgon börjar maken jobba igen. Jag och ungarna har två veckors ledigt kvar. Kan ju hoppas på lite sol några dagar men det ser svajigt ut :meh: Men men gött att vara ledig ändå!

Igår var vi hos mina föräldrar och grillade och var hemma runt 12 i natt. Hela familjen trött så vi sov till efter kl 10 idag😅 Precis ätit frukost/lunch och maken ska klippa gräset och jag och ungarna städa åt marsvinen.
 
Pigg och glad not so much.
Men vaken och har varit på affären och köpt bröd.
Nu ska jag vila en stund och sen promenera en stund
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 212
Senast: tanten
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp