Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har klippt delar av lilla gräsmattan (det som finliras med den vanliga klipparen) och ska duscha innan jag fixar middag: räkceviche, melitzanosalata, nybakt surdegsbaguette med ciabattastuk (jag fick feeling med mjölet :laugh:) och lite sikrom.

Men jag har problem... vinet jag är sugen på passar inte till något av ovanstående, speciellt inte cevichen :cautious: Jag vill ha en ekad chardonnay och det är typ motsatsen till vad som passar. Kanske en Louis Bouillot? Då kommer jag iofs att yla sedan... :rofl:

Om du frågar mig passar ekad chardonnay till allt. Pausa 2 sekunder mellan mat och vinsippande ska du se att det stämmer.
 
Dricker rödvin och chillar. Alltså vad är oddsen att en av en slump börjar måla pga en behöver en tavla som matchar ens nya schäslong och nu ett drygt halvår senare drunknar i mail och förfrågningar. Mkt sjukt har ju hänt i ens liv men detta kan nog toppa det mesta :rofl:
 
Fb envisas med att försöka visa mig Emanuel Karlstens händelser.

Fattar inte varför. Har aldrig sökt på honom och tror inte våra vägar korsats.
 
Verkligen! Önskar att jag hade energi till att ha honom själv igen. Men det kommer väl en tid för det hoppas jag.
Tills dess har han fantastiskt fina fodervärdar som låter mig komma närsomhelst och rida och köra. Gäller bara att jag orkar ta mig dit.

Njut av den möjligheten och låt det ta den tid det tar ❤.
 
Sovdags här, och inte sugen på att läsa Wuthering Heights idag heller :cautious:
Jag är typ "pirrig i magen" (ni vet som när man var liten och både nervös och förväntansfull inför nåt) men har ingen aning om varför :confused:
 
Blev en lunchdejt nere i samhället; viltburgare och passionsorbet 😋 (var liv i luckan och en yacht gled förbi på kanalen) innan älsklingen rullade till västkusten i eftermiddags. Alltid lika jobbigt när han åker och alltid lika lättad när jag vet att han kommit fram ❤.

Sen blev det en himla härlig ridtur med sällskap ikväll och skoj för mej och pållan att se lite mer nytt 😍. Var ju så himla varmt att förutom att skritta nöjde vi oss med ett (onödigt stort men) mycket härligt språng över ett träd och en liten galopp på ett fält 😍. Och mötet med en motorcyklist gick superbra, duktiga hästarna ❤. Sen var det gott med tacosrester från igår och en kall cider och lite glass 😋😍.
 
Streckkollar The Hountings of Hill House och när jag ska ta ut Bruce på sista rundan frågar sambon om jag vågar gå ut själv och jag fnyser. Så står jag utanför parken och väntar på att han ska göra sina behov, och funderar på varför den inte är belyst. Det är verkligen kolsvart, bara en vägg av mörker. Då börjar plötsligt en mansröst vråla innefrån mörkret. Det tog mig ca en millisekund att tänka ”Nej fuck this shit!” och pinna fort som satan mot porten. Tror sambon får ta hunden framöver 😅
 
Sovdags här, och inte sugen på att läsa Wuthering Heights idag heller :cautious:
Jag är typ "pirrig i magen" (ni vet som när man var liten och både nervös och förväntansfull inför nåt) men har ingen aning om varför :confused:

Kolla din skoldskjortel (eller hur det nu stavas, Thyroid) nar min thyroid slutade fungera som den skulle var det sa det borjade.
 
Word fortsätter att fascinera mig med att berätta att "julkorg" (julkorv, kan jag skriva om jag vill), "julduk" (juldag, går bra) och "trästaken" (här kan jag välja på trätaken, träsmaken eller trästaden) på inga villkor kan vara riktiga ord.... O_o :confused:
Måste prova detta imorgon (har bara Word på jobbet)! Låter som ditt program har lite ”issues” :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp