Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som inte kina har nog, kina har stora problem med översvämningar. Vissa varnar för att Den största dammen i värden hotas. men hastigheten som de släpper ut med 25 X högre än vad naturlig flod vatten är.
 
Kom hem och bestämde mig för att sätta mig ute igen, det är skönt ute! Molnigt och lite blåsigt men det är så varmt ändå.

Katten blev dock lite fundersam över att jag gick in i köket och sedan ut igen utan att servera henne mat, det närmar väl sig den tiden nu (ca 2-3 timmar kvar) :cautious: Men hon låter mig komma undan med att hon får vara ute lite grann också som tur är.
 
Senast ändrad:
Slocknade i soffan igår kväll. Vaknade 02.45 och "nattade" firrarna då. Det hade jag glömt bort... Lika glada över käk blev firrarna ändå, så de misstyckte inget om den sena kvällsmaten :D
Somnade om, i sängen denna gång. Sov där tills 9taget, då väckte Selma mig och ville ha käk...
Ledig helg, så skönt med lite sovmorgon.
Har vattnat grannens och mina blommor.
Promenerat ner till Ica för att panta och handla. Legat på soffan och läst.
Ska snart börja laga mat - det blir ugnsbakad lax med citronsås och kokt potatis :d:d
 
Precis hemkommen från en totalt 10k promenad till ett närliggande köpcentrum för inköp av lite grejer som behövdes snabbare en vad det hade funkat att få levererat. Nu chillar vi i väntan på middag och lite styrketräning. Fy satan vad varm jag blev av promenaden.

Har haft en semestervecka och har hunnit bocka av en hel del på att göra listan men vi får se hur veckan som kommer blir.
 
Pustar ut efter att ha varit ute bland kullar och berg i några timmar. Idag var första gången på fyra månader som jag förflyttade mig mer än 8 km från min lägenhet. 3,5 mil, närmare bestämt. Har inte haft såhär fin utsikt till förmiddagskaffet på väääldigt länge! :love:

83472443_10157399994910677_5199999316575436927_n.jpg


Nu ska jag läsa ut min bok och ta en tupplur tänkte jag. Åt en enorm portion fish & chips när vi kom ner och skulle nog behöva sova på maten lite... Ute har det dragit igen fullständigt och börjat regna, lägligt nog.
 
Tur att min häst är så snäll :love: Vi är ute och rider, galopperade just ganska friskt. Då kom jag plötsligt ihåg att jag nog inte dragit åt gjorden sedan innan vi travade :nailbiting: Hon är väldigt känslig för gjorden så vi drar alltid minst ett par hål till efter vi joggat igång, innan vi t.ex. hoppar eller rejsar. Förutom idag då :sneaky: Hade hon varit en bockare hade jag hängt löst!
 
Hur anmäler man sig till ett sånt test? 😍

Kom hit ba´ så fixar vi ihop nåt trevligt! :banana:


Kan hälsa att alla smörgåstårtorna var goda, eftersom jag är en lurig jävel så var alla veganska, en "skagen", en "tonfisk", en "skinka", och en "lax". Wohaha! Den som röstades fram som godast var skagen, ingen närvarande gissade att tårtorna var helveganska, men två misstänktes vara vegetariska. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 416
· Visningar
39 761
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp