Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var uppe tidigt. För tidigt med tanke på att det är Lördag och semester.
Gått långpromenad med hunden och bakat scones. Sitter ute och äter frukost med tonåringen.

Men det är ett jäkla stökande på fåglarna i dag också. Tror det är två grupperande gäng. Sidensvansar vs kajor.
Sidensvansarna är överlägset fler men ryktet går i trädtopparna att kajorna kör med rätt grymma metoder :crazy:
Det sitter en skata en bit bort. Jag funderar på om den aggerar dommare eller om den försöker värva nya medlemar till sin stöldliga.
 
Var uppe tidigt. För tidigt med tanke på att det är Lördag och semester.
Gått långpromenad med hunden och bakat scones. Sitter ute och äter frukost med tonåringen.

Men det är ett jäkla stökande på fåglarna i dag också. Tror det är två grupperande gäng. Sidensvansar vs kajor.
Sidensvansarna är överlägset fler men ryktet går i trädtopparna att kajorna kör med rätt grymma metoder :crazy:
Det sitter en skata en bit bort. Jag funderar på om den aggerar dommare eller om den försöker värva nya medlemar till sin stöldliga.
Inte visste jag att fåglars liv kunde vara så fascinerande...... :rofl:
 
Lugn kväll igår med 26-åringen. Vi gjorde rotsellerisoppa med vita bönor och bacon och till efterrätt chips med dip :d
Idag har jag haft sovmorgon och sen plockat undan torr tvätt. Nu ska jag bädda om och sätta tvättmaskinen på timer.
Därefter ska jag till stallet och fixa där innan jag och 26-åringen ska träffas vid Bokskogen och gå en sväng där. Han har varit på skjutbanan och ska städa vapnet nu så vi borde vara klara samtidigt :)
Efter Bokskogen ska vi handla lite mat innan vi går till centrum och köper churros och glass :d
 
Tavlor upphämtade. Mkt trevlig snubbe! Dricker kaffe och laddar för att promenera ner till city och jobba ett par timmar i butiken.
Ska jobba imorgon som ledsagare men sen efter det blir det två veckors hundraprocentig semester from måndag! 🥳🥳🥳
 
Jag klarade cykelturen. Det gick väl satans långsamt, men runt min planerade runda kom jag. Inte ens helvetesbackarna var så tuffa som jag mindes dem (kanske just p.g.a. att det gick långsamt, men ja ja, jag kom ju både framåt och uppåt i alla fall). Underbart härligt väder att vara ute i.

Nu funderar jag på att duscha, och sen ta med mig en bok och lägga mig platt på någon lämplig gräsplätt. Kanske t.o.m. orka fixa en termos kaffe.
 
Här är det mulet
Trött som tusan, men jag sov jäkligt mycket i natt tack vare att jag tog mirtazapin igen
Den är jäkligt svår att sätta ut kan jag säga.
Sover inte alls utan den.
Ska försöka lite till men snart börjar jag jobba och då kan jag inte experimentera med sömnen
 
Tidig morgon med utsläpp av hästar. Tanten var lite sur över att jag hämtade kompisen ( sällskap till opererad häst ) och inte henne så det kräver muta i morgon. Sedan har jag plockat drygt 2l blåbär.

Problemet nu är hur i hela friden jag ska vara pigg och alert för utekväll?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp