Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pysslat lite ute idag; åkte en sväng till närbutiken för att handla lite nya blommor (solros, lavendel och stjärnöga) och blomjord till amplarna och ringarna på gräsmattan 😊. Passade samtidigt på att handla åt morfar också 😊.
Var himla skönt att både bada med hästen; fick en aktiv vilodag så vi promenerade ner till sjön och så vattenkrig med grannen och barnbarnen 😍. Sen himla gott med tacos och ett glas cider efter hettan idag 😊.
 
Är det nu jag ska avslöja att jag tycker vin är universums äckligaste dryck? Dricker hellre varm Pepsi ( :yuck: ) än vin

On another note så har jag gått och lagt mig och tänkte läsa Wuthering Heights men känner inte för det. Letar presentidéer till hästen istället. (Dels för att jag mutade henne och sa att hon skulle få nåt fint om hon var duktig idag, och dels för att vi snart firar årsdag)
 
Dadelkoma. Den arabiska varianten av paltkoma. Orkar. Inte. Gå och lägga mig. Men imorgon står vandring på schemat, så jag borde verkligen krypa till sängs med min bok snart! Synd att sovrummet ligger så långt bort bara... 10 meter, minst!
 
kommit förr var en elev som hävdade att staten Israel inte existerade. Men han gav sig när jag visade kartor och div från FN

Nar vi forst kom till Saudi Arabia fanns inte Israel med pa nagra kartor dar. Och om man mojligtvis skulle ha en karta med sig och imigrations myndigheterna sag det sa tog de fram tush pennan och svartade ut Israel.
(Sa det syntes ju inte alls att det var nagot dar da :cautious: :angel:)
 
Har idag plockat min första egenodlade körsbärstomat :D

20200718_100538.jpg


Funderar på att mixa ihop en mini bruschetta då vi även odlar basilika
 
Jag har tillrackligt med vin (och lite till) sedan jag fick tag pa ett $55 dollars vin for $9.80 :cautious: De hade langt ifran tillrackligt manga flaskor, men det blev ju i alla fall pafyllt.
(Gar det ens att ha tillrackligt manga flaskor i det laget?)
I dag var jag dock tvungen att handla da jag sag detta i mataffaren. :p Det var alltsa texten som fick mig att handla en flaska.

IMG_0950.webp
 
Jag försöker övertala min trötta och deppiga hjärna att ett par mil cykeltur visst vore en JÄTTEBRA sak att ge sig på just nu. Har kommit så långt att jag nu sitter här som ett fån, ombytt och med cykelhjälm på huvudet och hoppas att ytterdörren ska öppna sig själv, eller något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp