Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pysslat lite ute idag; åkte en sväng till närbutiken för att handla lite nya blommor (solros, lavendel och stjärnöga) och blomjord till amplarna och ringarna på gräsmattan 😊. Passade samtidigt på att handla åt morfar också 😊.
Var himla skönt att både bada med hästen; fick en aktiv vilodag så vi promenerade ner till sjön och så vattenkrig med grannen och barnbarnen 😍. Sen himla gott med tacos och ett glas cider efter hettan idag 😊.

Är det nu jag ska avslöja att jag tycker vin är universums äckligaste dryck? Dricker hellre varm Pepsi ( :yuck: ) än vin

On another note så har jag gått och lagt mig och tänkte läsa Wuthering Heights men känner inte för det. Letar presentidéer till hästen istället. (Dels för att jag mutade henne och sa att hon skulle få nåt fint om hon var duktig idag, och dels för att vi snart firar årsdag)

Dadelkoma. Den arabiska varianten av paltkoma. Orkar. Inte. Gå och lägga mig. Men imorgon står vandring på schemat, så jag borde verkligen krypa till sängs med min bok snart! Synd att sovrummet ligger så långt bort bara... 10 meter, minst!

Fattade ett mindre bra beslut på jobbet ikväll och kommer ha svårt att somna för det :(Får inga pluspoäng för tålamod eller förmåga att borsta av mig negativa kommentarer iaf :crazy:
Blir till att scrolla runt på Youtube och försöka tänka på annat

kommit förr var en elev som hävdade att staten Israel inte existerade. Men han gav sig när jag visade kartor och div från FN

Nar vi forst kom till Saudi Arabia fanns inte Israel med pa nagra kartor dar. Och om man mojligtvis skulle ha en karta med sig och imigrations myndigheterna sag det sa tog de fram tush pennan och svartade ut Israel.
(Sa det syntes ju inte alls att det var nagot dar da :cautious: :angel:)

Har idag plockat min första egenodlade körsbärstomat :D

20200718_100538.jpg

Funderar på att mixa ihop en mini bruschetta då vi även odlar basilika

Jag har tillrackligt med vin (och lite till) sedan jag fick tag pa ett $55 dollars vin for $9.80 :cautious: De hade langt ifran tillrackligt manga flaskor, men det blev ju i alla fall pafyllt.
(Gar det ens att ha tillrackligt manga flaskor i det laget?)
I dag var jag dock tvungen att handla da jag sag detta i mataffaren. :p Det var alltsa texten som fick mig att handla en flaska.

IMG_0950.webp

Jag försöker övertala min trötta och deppiga hjärna att ett par mil cykeltur visst vore en JÄTTEBRA sak att ge sig på just nu. Har kommit så långt att jag nu sitter här som ett fån, ombytt och med cykelhjälm på huvudet och hoppas att ytterdörren ska öppna sig själv, eller något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
301
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
345
Senast: Rumpnissen
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
84 85 86
Svar
1 707
· Visningar
46 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka