Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså. Word är toppen, men ibland blir jag förvirrad över stavningskollen. Min mening:
"Inte var det mycket, men det skulle räcka till en liten säck ved."
App, app säger Word. Man ska skriva ihop sammansatta ord. Och förelår "säckved". Vad ÄR ens en/ett säckved :eek::confused:???
 
Slukat hemmagjord Libapizza. Gjorde två varianter. Båda med valnötter, parmesan, mozarella, serranoskinka och honung. Men den ena fick chevré och den andra gorgonzola. Toppade med färsk basilika och roccola. :d

Bara ett problem. Jag får inte plats med vinet i magen :(
 
Slukat hemmagjord Libapizza. Gjorde två varianter. Båda med valnötter, parmesan, mozarella, serranoskinka och honung. Men den ena fick chevré och den andra gorgonzola. Toppade med färsk basilika och roccola. :d

Bara ett problem. Jag får inte plats med vinet i magen :(
Hade aldrig hört talas om libapizza så jag googlade. Låter toppengott :) ! Bakar du bröden själv? Har du "vanlig" pizzasås, eller hur gör du med det?
 
En person hörde av sig till vårt företag via mail och ville bli uppringd ang ev återförsäljarskap. När sambon ringer idag så presenterar han sig och säger att vi avtalat möte idag. Det svarade personen surt ja på. Och sen skällde den ut honom och skrek att den inte var intresserad. Han skickade sms om det var ngt missförstånd. Inget svar!
Sååå himla konstigt!
Tills jag nyss skrev ett lite undrande mail där jag undrade om det blivit något missförstånd. Typ att de trott han var telefonförsäljare fastän han sa att han ringde upp enligt ök.
Hon hade inte fått något samtal. Han hade ringt fel nummer. :laugh:
Nu ny tid inbokad. :up:
 
Var på bra humör, går in i en tjej-grupp på Facebook och ser helt ärligt hur någon i ett inlägg lagt ut en film när ngn bränner Israels flagga och fått massa likes. Sen flödar antisemitismen helt öppet. Är i chock.
Jag tar inte allt staten Israel gör i försvar men herregud....
Alltså - det är först i mogen ålder jag insett att antisemitismen faktiskt lever fortfarande.
Trodde mänskligheten blivit klokare men tydligen inte.

det närmaste jag kommit förr var en elev som hävdade att staten Israel inte existerade. Men han gav sig när jag visade kartor och div från FN. Han sa bara vad han lärt sig i skolan i sitt land.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp