Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pustar ut efter att ha insett att det faktiskt är TRE hela veckor kvar till semestern, inte två. Det är nog få som hade tyckt att det var goda nyheter, men för mig som har ett mindre Mount Everest av arbetsuppgifter att ta mig igenom före semestern var det underbara nyheter! Jag bokstavligen talat kände hur en tyngd lättade från mina axlar när jag tog mig tid att titta ordentligt i kalendern och insåg mitt misstag. 😅

Firar med en lite extra lång & lat lunchrast i detta nu, efter att knappt ha haft tid att äta lunch alls under resten av den här arbetsveckan.
Jag har 3 veckor tills jag börjar jobba
De här 8 veckorna går ju i rasande fart
 
Första dagen på semestern, men tog på mig ett litet good will-uppdrag idag ändå med att sätta upp Teams åt en bekant som ska hålla grönt kort-utbildningar online nu p.g.a. Corona. Uppdaterade datorer, laddade ner applikationen, satte upp möten, skrev en how to-manual osv så hoppas att allt flyter på bra för dem nu :up:

Och sen ska en hemsida färdigställas inom sambons företag åt en förening. Semester was a lie :angel:
 
I morse var jag snuvig och nös hela tiden. Visste inte om det var pollenallergin eller något annat skit på gång, så jag sjukanmälde mig. Tog en allergi tablett och somnade om. Sov till 10.30.
Är snuvig än.
De har klippt gräset ute på Ärna hela veckan + de klipper gräset i området hemma med idag. Brukar reagera på det

Är ju ganska mycket gräspollen över lag just nu.
 
Och tårtan blev riktigt delikat.... :d
20200717_133243.webp
 
Har varit hos en ny naprapat (min tidigare var ju så oförskämd att han slutade :mad: :p) och jag är faktiskt nöjd. Ett annat tänk än min tidigare och en helt annan personlighet men det blev resultat. Inte riktigt min typ av person (jag har ett behov av att någorlunda klicka med min behandlare) men det fungerar :up:
 
Jag köpte råa jätteräkor på thaibutiken i Borlänge också så nu håller några av dem på att bli cheviche till imorgon :d chilin i chevichen är min egenodlade :love: Limen köpte jag löjligt billigt på en av orientaffärerna i Bolanche. De hade enormt fina grönsaker överlag :up:
 
Varit i stan och fick med mig allt jag skulle ha hem! Köpte även en flaska vin som jag måste testa sen :D Men nu ska vi till mina föräldrar. Maken ska tvätta hund och mattor i sjön och jag ska till en kompis och ha lektion med henne och hennes unghäst.
 
Var på bra humör, går in i en tjej-grupp på Facebook och ser helt ärligt hur någon i ett inlägg lagt ut en film när ngn bränner Israels flagga och fått massa likes. Sen flödar antisemitismen helt öppet. Är i chock.
Jag tar inte allt staten Israel gör i försvar men herregud....
 
Var på bra humör, går in i en tjej/grupp på Facebook och ser helt ärligt hur någon i ett inlägg lagt ut en film när ngn bränner Israels flagga och fått massa likes. Sen flödar antisemitismen helt öppet. Är i chock.
Jag tar inte staten Israel i försvar men herregud....

Jag är verkligen inte ok med att man bränner flaggor... protestera, fine, men bränn inte flaggan. Antisemitismen kan jag inte kommentera civiliserat i skrift 🤬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp