Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det artar sig till en solig och fin dag här, jag är lite trött på mulenheten med strilregn och den allmänt grådaskiga känslan som rått den senaste veckan. Nu får det gärna komma lite sol och värme ett par dagar för att pigga upp.
 
Jag väntar på att 26-åringens kollega ska komma tillbaka så han kan gå på lunch. Jag är mer flexibel :p (Inte i vanliga fall men nu när jag rår mig själv så är det så.)
 
I morse var jag snuvig och nös hela tiden. Visste inte om det var pollenallergin eller något annat skit på gång, så jag sjukanmälde mig. Tog en allergi tablett och somnade om. Sov till 10.30.
Är snuvig än.
De har klippt gräset ute på Ärna hela veckan + de klipper gräset i området hemma med idag. Brukar reagera på det
 
Just tillbaka från läkare, var en typisk Murphy's Law morgon där allt gick fel. Hittade inte viktiga papper, hittade inte skor, försov mig, missade bussen med en minut, ditto pendeln och ett värkande knä som gjorde att jag gick som en amputerad sengångare. Så vad som var rikligt med tid förvandlades till tio minuter för sent. Numera kan man inte ringa och säga att man blir sen utan det blir, vi ringer upp dig halv ett, ja men det är inte så konstruktivt när jag är en kvart sen till ett läkarbesök klockan tio men är på väg. :meh:

Nåja, nu är jag hemma och passade på att köpa lite körsbär på vägen hem :d Sedan blir det mer lådor. Långsamt tuggar det på
 
Trevlig lunchpromenad även om det var på gränsen till för varmt. Vinden var iaf behaglig idag så vädret får godkänt :)
Nu ska jag jobba lite till innan jag ska besöka en kollegas sista-dagen-inför-semester-fika :d
Tänkte lämna jobbet strax efter 16, köra till stallet och fixa där, köpa nya chipssorter på Hemmakväll, duscha och göra rotsellerisoppa med baconkrisp. Förhoppningsvis hinner jag allt det innan 26-åringen har slutat jobba :D
 
Behöver gå och handla men det är så varmt ute :down: avvaktar kanske tills solen står lägre.
Ser på Unga mödrar (dansk dokumentärserie om tjejer som fått/får barn i unga år).
 
Behöver duscha och gå till Lådan
Men katten ligger så skönt på balkongen
Och i en kattgrupp på fb dömdes kattnätet ut och man skulle minsann ha rådjurnät eller hårt nät annars kunde katten dö.
Så nu vågar jag inte lämna henne där.
Även om hon inte klättrar
 
Pustar ut efter att ha insett att det faktiskt är TRE hela veckor kvar till semestern, inte två. Det är nog få som hade tyckt att det var goda nyheter, men för mig som har ett mindre Mount Everest av arbetsuppgifter att ta mig igenom före semestern var det underbara nyheter! Jag bokstavligen talat kände hur en tyngd lättade från mina axlar när jag tog mig tid att titta ordentligt i kalendern och insåg mitt misstag. 😅

Firar med en lite extra lång & lat lunchrast i detta nu, efter att knappt ha haft tid att äta lunch alls under resten av den här arbetsveckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp