Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna dag började onekligen bra.
Gick in på Kicks för att köpa en palett ögonskugga. Visade sig att det bara fanns en kvar och förpackningen var bruten (men dock helt oanvänd). Tjejen bara ”men vet du du får den, varsågod”!

Går sedan till NK-skor och ska köpa iläggssulor. Får ett på köpet!

Går sen och köper is-latte. Tjejen i kassan bara ”vet du den bjuder jag på!
Köp en lott! :idea::laugh:
 
Har klippt delar av lilla gräsmattan (det som finliras med den vanliga klipparen) och ska duscha innan jag fixar middag: räkceviche, melitzanosalata, nybakt surdegsbaguette med ciabattastuk (jag fick feeling med mjölet :laugh:) och lite sikrom.

Men jag har problem... vinet jag är sugen på passar inte till något av ovanstående, speciellt inte cevichen :cautious: Jag vill ha en ekad chardonnay och det är typ motsatsen till vad som passar. Kanske en Louis Bouillot? Då kommer jag iofs att yla sedan... :rofl:
 
Sitter och läser om John Lewis och vem är det som hackar lök? Bara att han var på ComiCon i San Diego och cosplayed sig själv och tillsammans med tredjeklassare marscherade genom comicon som han gjorde på bron Edmund Pettus bron i Selma, Alabama 1965 där han blev brutalt misshandlad av polisen.
 
Veckans brödbehov säkrat :) !

20200718_202055.webp
 
Vi hade premiärtältning med hundarna idag på kalfjället. Vi hade sett framför oss att den ena hunden, som har mun som en sax och klor som Edward Scissorhands, skulle massakrera tältet. Men båda hundarna älskade tältlivet. :)

Efter att ha vandrat hem till stugan och dumpat ryggsäckarna gick vi en skogstur upp till kalfjällsgränsen och friorienterade oss fram till en stig som visade sig vara icke-existerande. Väl nere i skogen träffade vi både förvånad älg och rykande färsk björnspillning. Ansvari för den senare nöjde sig dessbättre med att spana in oss på behörigt avstånd.

Typiskt bra dag med andra ord!
 
Pustar ut efter att ha varit ute bland kullar och berg i några timmar. Idag var första gången på fyra månader som jag förflyttade mig mer än 8 km från min lägenhet. 3,5 mil, närmare bestämt. Har inte haft såhär fin utsikt till förmiddagskaffet på väääldigt länge! :love:

Visa bifogad fil 54350

Nu ska jag läsa ut min bok och ta en tupplur tänkte jag. Åt en enorm portion fish & chips när vi kom ner och skulle nog behöva sova på maten lite... Ute har det dragit igen fullständigt och börjat regna, lägligt nog.

Så vackert 😍
 
Har klippt delar av lilla gräsmattan (det som finliras med den vanliga klipparen) och ska duscha innan jag fixar middag: räkceviche, melitzanosalata, nybakt surdegsbaguette med ciabattastuk (jag fick feeling med mjölet :laugh:) och lite sikrom.

Men jag har problem... vinet jag är sugen på passar inte till något av ovanstående, speciellt inte cevichen :cautious: Jag vill ha en ekad chardonnay och det är typ motsatsen till vad som passar. Kanske en Louis Bouillot? Då kommer jag iofs att yla sedan... :rofl:

Nej, nej ... du har fel. ALLT vin ar gott och passar till ALL mat. :d

/hastflicka som med fordel dricker cabernet sauvignon till varmkorv/ ;)
 
Nej, nej ... du har fel. ALLT vin ar gott och passar till ALL mat. :d

/hastflicka som med fordel dricker cabernet sauvignon till varmkorv/ ;)
Jag är inte heller speciellt kräsen, men ibland råkar man på vin- och matkombinationer som verkligen skär sig...... :nailbiting: Antagligen för att man inget kan och chansar hej vilt...... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 263
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp