Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
56162DF8-9AC4-4B3D-BC6C-49C6CEA8CA0B.webp

O_o Ånge skickade en välkomstkommitté idag. :laugh:
 
Upptäckte precis att man på icas hemsida kan kolla sitt "klimatmål" när det gäller mat (förutsatt att man är icamedlem såklart). Där står det också ens koldioxidavtryck för förra månaden, vad snittet i Sverige ligger på och lite annat. Tydligen är snittet 158kg CO₂e/månad. Jag låg på 73kg. Blir dock lite skeptisk när det står att FNs klimatmål för år 2030 ligger så lågt som 44kg. Hur i hela världen är det tänkt att gå till? Alltså. Jag köper ekologiskt om möjligt, så närprocucerat som möjligt, undviker vissa typer av frukt osv för att det odlats för långt bort, äter inte kött... Mycket märkligt. Menmen, om FN har något mål så kanske det blir lättare framöver att köpa mer närproducerat. Det hade ju inte varit helt fel.
 
Har haft ett möte med chefen om kemikaliehantering. Kändes bra och som att han verkligen ville satsa lite och backa upp mig så att saker kan bli gjorda. :up:

Har gjort lite nyponsoppa som jag tänker äta kall, gott nu när det är så himla varmt. Lunch får bli nyponsoppa och ankarstock (bröd från där jag växte upp och det godaste i hela världen :love:) med jojjenkorv på (korv från där jag växte upp och godast i hela världen :love:) :D
Vattnas i munnen :d
 
Tittar på morgontv är förundrad över att ngn sorts chef på Grönalund/ Liseberg ( hann inte med att se namnskylten ) är förundrad/ snopen att de inte får öppna. Han kunde inte förstå varför De har tydligen missat att pandemin inte är över. Vi har fortfarande många som vårdas på sjukhuset. Och det fortsätter att komma in nya fall.
Jag förstår att det är ekonomin som styr detta. Men vi inom vården behöver inga fler fall vi behöver vila, återhämtning och semester.
Eller hur!? Och folk som citerades i Aftonbladet att nu har deras barn INGET roligt att göra i sommar osv. Man tappar tron om mänskligheten...
 
Har jobbat lite och skrivit färdigt den första examinationsuppgiften. Har försökt nå handledaren en gång, ska försöka igen om en liten stund. Lite svår att få tag i och svarade inte på mailet jag skickade förra veckan. Ingen bra magkänsla men det ger sig nog när det väl är dags, hoppas jag :)

Funderar på om jag ska beställa skruttenringar till barnet nu när vi har ställt upp poolen och det är lite vatten i den iaf (jag har egen källa men är inte säker på om det vi tar går via reningsverket eller direkt från källan, måste fråga kommunen någon dag, om personalen har koll). Vill inte dra på om det tömmer reservoaren liksom, i så fall får vi köpa vatten på annat håll. Än så länge motsvarar det typ två veckors vatten till hästarna eller nåt sånt.
 
Avrundar lunchrasten med biscotti och espresso, efter att ha genomfört dagens Duolingo-lektion i italienska. Och ikväll ska jag äta napolitansk pizza till middag. Med tanke på allt detta hoppas jag verkligen att jag kan prata flytande italienska när jag vaknar imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 089
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 931
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 886
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 404
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp