Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag trimmertråd och har tankat min skapligt nya trimmer. (köpt i höstas)

Tror ni att jag får den att starta? Näpp.
Det är en hopplös arbetsställning. För att kunna dra i snöret måste jag stå dubbelvikt och jag är inte så stark. Efter några minuter höll hjärtat på att hoppa ur brösten och jag gav upp.

Jag har en fulltankad trimmer-attrapp. Dvs den ser ut som en trimmer men den trimmar inte. :meh:

Ilsken slipade jag lien och slog vägen fram till avloppsbrunnarna med den istället. De börjar tömma här i nästa vecka.
Vad är det för märke? Borde gå att reklamera?
 
Tur för mej att jag fick god kvalitet på sömnen och sov riktigt gott trots att honkatten kom upp skrikande i sängen vid 3 inatt. Hon ska ju enligt hemgångsråden hållas instängd några dagar men hon är redan nu helt återställd vad gäller svullnad och håller nästan på att bli galen så jag tänkte ju att hon kunde få luftas en stund i sele...Jäkla skitsele tyckte hon 🤣.
 
Jag har gått och lagt mig i ett tämligen svalt sovrum. Dottern och 26-åringen är lediga imorgon så de kollar på Netflix, någon serie om farliga djur. Tydligen väldigt tilltalande för båda två :D
Imorgon ska jag jobba övertid. Börjar 7 och får se hur länge det blir. Max till 20 iaf. Efter jobbet ska jag och dottern till stallet och sen hem och äta, duscha och sova.
Eftersom 26-åringen är ledig så behöver dottern inte gå till fritids imorgon utan de är hemma på förmiddagen. Efter lunch ska dottern leka med en kompis så får vi se vem av oss två som kommer hem först :)
 
Sommarskorna som jag invigde idag, dog på 5km promenad med särbon.. Oh well, orkar inte bry mig just nu, de klarade en säsong iaf (köpte dem förra året, på rea). Däremot har jag dessutom minst 5st skavblåsor på (mest under..) fötterna efter idag, vilket är störigt - de gör bra ont nu och jag står mycket på jobbet. :arghh:
 
Sommarskorna som jag invigde idag, dog på 5km promenad med särbon.. Oh well, orkar inte bry mig just nu, de klarade en säsong iaf (köpte dem förra året, på rea). Däremot har jag dessutom minst 5st skavblåsor på (mest under..) fötterna efter idag, vilket är störigt - de gör bra ont nu och jag står mycket på jobbet. :arghh:
Men blä! Avskyr när man vill vara fin/somrig mm och så får man skoskav, klacken fastnar i något hål eller lacken skaver bort.
 
:meh: Vi har haft kontoret hemma för firman och när vi började prata om flytt så frågade jag hur vi skulle göra, kanske "chefen" som sitter mest vid datorn skulle ta hem kontoret till sig istället och ja det skulle han ja. Skönt tänkte jag att slippa planera för det. Så jag har tjatat och tjatat i flera månader att han måste planera för det, ja då inga problem. Idag hamnade vi till slut i skarpt läge, datorn måste ut, vart ska den? Jo eh det var visst inte klart hemma hos honom så det vore väl bra om vi kunde ta med den ett tag åtminstone. :grin:
Tur att jag vet hur han är och har haft med i beräkningen att det kunde bli på det viset. Men lite tröttsamt är det.
Men nu är huset i stort sett tomt, ett köksbord står kvar på altanen och sen skräp som ska till tippen, inne är det några trasor kvar, dammsugare och såpa för att städa klart det sista som vi har ansvar för. Städfirman tar det mesta på tisdag. Sen är det en del kvar ute men det hinner vi köra i veckan.
Vi hade tänkt köra en del idag men lastmaskinen gick sönder :nailbiting: maken skulle hjälpa grannen med att ta bort lite asfalt, precis när han tar sista skopan rasar hela växellådan, så nu står maskinen jättefint parkerad mitt på deras gård. :rofl: Men det blir lagad i morgon och sen kan vi köra grejer igen! :D
 
Har fönster och dörrar öppna så att luften kan cirkulera lite mer. Har inte velat haft öppet under dagen då det var så varmt. Men nu är det ganska skönt ute.

Funderar på att lyssna på en podd av något slag.
 
En härlig söndag! Tagit det lugnt medan älskling var så duktig i trädgården 👏. Sen en sväng med bilen och bra musik, var inte så dumt 🎵. Sen stallet och en lite lugnare härlig ridtur i skritt och lite galopp; varav en snabb utmed skogskanten och så lite plask i sjön, underbart 😍. Var ju så varmt så red hellre i mysbyxor än i ridbyxorna och eftersom jag hade sällskap av tre av mina härliga stallkompisar blev det en ridtur utan mobil för att slippa tappa den, skönt att bara njuta här och nu ❤. Gissa hur gott det var med tacos och cider efter den varma härliga ridturen 😋😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 911
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp