Vad gör vi? Del CXI (111)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått och lagt mig, men är inte sovtrött alls egentligen och har alldeles för många tankar som surrar. Just idag känner jag ett orimligt ogillande mot min kropp :cautious:
Det är egentligen, ur ett utifrån-perspektiv, inte några stora fel på den. Den är funktionell och ganska fri från smärta och annat. Men själva hur den ser ut, formerna den har, tycker jag inte om :down:
 
Vi hade så mysigt tills sambon helt plötsligt råkade gå på en vass järnbit och skar sönder foten. Jag fick tvätta och plåstra om. Det behöver nog inte sys. Men kan nog vara bra med en stelkrampsspruta iom att det ändå var halvdjupt med rostig/smutsig järnbit.
Surt iom att han har asmycket hästkiropraktik from tis. Hoppas han kan få tid hos läkaren för det när iaf jag måste dit imorgon. Ska försöka boka akuttid till oss båda om det går.
Han som just blivit rätt ok efter att ha dragit sönder hälsenan..👎
 
Vi hade så mysigt tills sambon helt plötsligt råkade gå på en vass järnbit och skar sönder foten. Jag fick tvätta och plåstra om. Det behöver nog inte sys. Men kan nog vara bra med en stelkrampsspruta iom att det ändå var halvdjupt med rostig/smutsig järnbit.
Surt iom att han har asmycket hästkiropraktik from tis. Hoppas han kan få tid hos läkaren för det när iaf jag måste dit imorgon. Ska försöka boka akuttid till oss båda om det går.
Han som just blivit rätt ok efter att ha dragit sönder hälsenan..👎
Fast hjälper spruta så långt efter? Ska man inte ha skydd innan man skadar sig?
 
Det verkar inte bli ngt sova inatt. Jävla hosta! Så nu ger jag upp. Ja. Iaf ligga i sängen och lyssna på ljudbok någon h. Sen ringa dr!
 
Hade behövt ett par timmars sömn till 😴 Körde hö till kl 20 drygt igår sen var det lite fix inför dagens inkörning då det ska pressas direkt i balvagnar och inte upp på loftet. Vi har fantastiska ungar också! Antingen kommer dom och är med och grejar eller så gör dom något annat som dom har lust med. Klagar aldrig på att vi måste vara tråkiga och köra hö som dårar några dagar utan är nöjda ändå:heart
 
Bytt bensin? Gammal bensin brukar bli dålig.
Startgas.
:)Absolut.

Orkade bara inte ta tag i det igår. Jag var för ilsk. Den var helt tom på soppa (tanken är genomskinlig och pytteliten) och jag närde en naivt tro att en så ny grej skulle uppföra sig. Men nix. Det får bli tunga artilleriet med startgas, torkning av tändstift och ännu mer ilska :D

Den dan jag orkar. Det är för varmt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 981
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Han somnade in i förrgår bara, min älskade älskade Beauceron Reeko. Han skulle precis fylla 13, hade problem med jättesvag bakkärra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 911
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 406
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Arrende
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp