Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma, köpt körsbärstomater (mycket) och bigarråer. Kan nästan leva på det. Det var riktigt kyligt ute, inte som de senaste dagarna.
 
La mig efter jag kom hem från hästarna och lyckades sova lite. Åt frukost efter 15, började lite försiktigt med knäckebröd med det har gått bra. Druckit mer vätska och vågade till slut ta medicinen. Nu har jag ställt timern på 3 timmar för att äta "lunch" och sen tre timmar senare blir det "middag".

Pratade visserligen med 1177 när jag släppt ut hästarna och hon rekommenderade mig att åka in men jag behövde vila lite först och mådde lite bättre efter, så jag chansar på att det går bra. Jag ska iaf åka in för omläggning i morgon, så slipper jag springa och kräkas i natt så är jag nöjd. Blir isf en glass på Kungsholmens glassfabrik i morgon. :d
 
Tårtan blev PERFEKT :d !! Men SÅ mäktig och SÅ stor. Nu har vi nog tårta i flera dagar... :D En del av den får nog åka med till föräldrarna också under helgen.

Läste receptet och funderade lite över varför man bakar två bottnar. Du lägger ingen frosting mellan utan bara kakorna direkt på varandra? Var fick du tag på espresso pulver?

Annars lät det otroligt smarrigt :d Kanske lite vispad grädde till?
 
Läste receptet och funderade lite över varför man bakar två bottnar. Du lägger ingen frosting mellan utan bara kakorna direkt på varandra? Var fick du tag på espresso pulver?

Annars lät det otroligt smarrigt :d Kanske lite vispad grädde till?
Jo, visst lägger man frosting emellan :) ! Det syns på en av bilderna. Jag tog vanligt snabbkaffepulver istället för espressopulver.
 
Nackdelen med att få promenad med barnvagn är att man inte registrerar lika många steg.. illa illa för statistiken
 
Vi är bara två i hushållet, men jag lär nog ta med mig en bit till föräldrarna också! Den blev rejält maffig :) ! En sådan tårta håller ju länge i kylskåpet dessutom, så den lär nog bli uppäten... :D

Funderar att göra den till en större familj, ca 7 personer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 648
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp