Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen! Herregud vad trött jag är. 🤣 Men vi har sålt som tusan och fått så mycket fina ord. 🥹 Fryst in det som blev över och tar med det nästa gång.

Kom på vid 15-tiden att jag glömt äta idag, så gjorde det intelligenta valet att äta en bit ananaspaj. 😆🙈 nu är jag liksom illamående pga socker. Nåja, kanske får i mig något mer lite senare.

Nu ska jag sitta och slöa resten av dagen och är tacksam över att vara ledig imorgon. 😊
 
Jag fattar inte att folk älskar att gå i affärer. Hua säger jag.
Provade mycket skor men de säljer mest Hoka och det har varit ok men inte perfekt så jag skulle vilja ha ngt annat. Dessutom vill mina fötter ha lite vidare skor och det fanns inte mycket av dom.
Var beredd på att inte hitta ngt men blir ändå besviken.
Fick med present till mamma, en ny dörrmatta och strumpor, trosor och en t-shirt iaf.
 
Fortsätter sortera och rensa i mina skåp litegrann varvat med ledig och slappa de framför tv: n. (I morgon börjar friidrotts EM!)🥳

Sitter nu och funderar på middag och om jag ska gå till affären och köpa något lättfixat. Eller om jag orkar ta fram något ur frysen att tillaga.
Det blir iaf jordgubbar till efterrätt.
 
Trött på mina omgivningar åkte jag några byar bort för att gå dagens långa hundpromenad.

Mötte två glada medelålders män med ryggsäckar. De var på långpromenad och hade utgått från Stockholmsområdet och var på väg uppåt landet. Tipsade om ett bra fika- och toaställe när de tagit sig ur skogen.

Trevligt men väldigt oväntat möte där i skogen där jag aldrig möter nån.
 
Dä va ju de där att hålla foten lite högre när jag satt ner 😄. Färgen sprider sig; lite lila om båda sidor av malleolerna nu och på ena sidan lite ovanför och så lite fram på tåbasen, färggrann är jag 😅.
Nu är jag sådär härligt trött man brukar kunna vara efter hela dagen i stallet med utställning (och inte sovit tillräckligt egentligen, blev lite si och så)😊. Pysslat om pållan i hagen 🥰 och nu är både jag och älsklingen hungriga på middag så det är bara att sätta igång innan man får hamna i soffan ☺️.
 
Pavlovs katt. Smög på Megara när hon låg och sov i trädet. Lyckades klippa tre klor! Sur katt. Sedan springer hon före mig in på datorrummet och hoppar upp på skrivbordet och tittar uppfordrande på mig. Dreamies!

Uppenbarligen har hon fattat sammanhanget, kloklipp = godis. Men vägrar fortfarande att få klorna klippta 😾

Avdelning saker som stör mig: Hade tre klotängar. De två bästa är borta med vinden och kan bara hitta den tredje, usla :banghead:
 
Vi har åkt och öppnat upp stugan för säsongen. Maken fick pyssla med en krånglande vattenpump medan jag har dammat, dammsugit och klippt halva gräsmattan.
Men efter en lite sen middag så känner jag att det får räcka så för idag, lite måste man ju njuta också :up:
 
Alltså seriöst... man tittar bort en kort stund (ok, typ en dag) och plötsligt är det en ny tråd med redan 70+ inlägg. Tant Barret hänger inte med i dagens snabba samhälle *viftar med käppen*.

Men för att komma till ämnet. Har just parkerat mig i soffan efter att ha skottat bort det sista av permanentbädden i ligghallen, städat upp lite kring gödselcontainern och påbörjat skrubbning av stallväggar. Note to self: aldrig mer vita boxväggar när man har en mindre artistisk version av Banksy till häst...
1000010206.jpg
 
Har röstat idag, det var kö. Trodde inte det skulle vara det så tänkte gå därifrån men ville ju rösta så stod kvar.
Det gick rätt snabbt ändå, ca en kvart totalt.
Nu ser jag Rapport och dricker Trocadero. :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp