Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det liknar en stig som jag gått på. En helt fantastisk stig, även den?
Det blev tre böcker, jag kunde inte låta bli att lägga till "Guds olydiga revben" om kvinnors öde sedan GT fram till Luther samt "En bra dag att dö" som handlar om vad 276 avrättningar lärt en fängelsepräst i USA, intervjuad och författad av Carina Bergfeldt.Jag hittat en biografi som jag vill köpa, om Olympe de Gouges som avrättades i franska revolutionen för att hon ansåg att parollen frihet, jämlikhet, broderskap även skulle gälla kvinnor. Hon som så många andra kvinnor avrättades som "revolutions-hysteriskor" och alla kvinnoorganisationer förbjöds. Det dröjde sedan ända till 1944 innan franska kvinnor fick rösträtt, näst sist i Europa.
Jag har läst om henne tidigare och alltid tyckt hennes öde är intressant men allt för tyst om, så boken kommer bli en välkommen läsning. Heja Norstedts!
För fler som är intresserade heter den "Franska revolutionens rebell – En biografi över Olympe de Gouges"
Tillåt dig att ligga i soffan! Inget fel med det!La mig på soffan och såg en film. Gick ut med hunden och nu ligger jag i sängen igen. Känns inte bra, tror det är för mycket för mig just nu.