Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstaterade att vattnet i värmesystemet håller 10 grader.Det är alltså inte ett värmesystem utanett kylsystem. Undra på att jag fryser...

Slängde in ett par av de klabbar jag har kvar och tog en kissrunda tunt tomten och dammen med vovve. Mindes plötsligt att min far påstod att bästa gengasbränslet är kottar. Så varför inte samla en kasse och elda im köksspisen som prov :D

Hemma. Surar över att jag fick tillbringa fyra timmar för ett läkarbesök som inte kommer leda till någonting (var där 20 minuter) och jag behövde skriva under en sida. Vilket lätt skulle kunna göras via vanlig post. Plus att jag fick reda på att reglerna ändrats så det är helt dödfött. Varför inte tala om det för mig innan jag åkte med försenad pendel och behövde pulsa en bra bit i mindre snöstorm.

Nu är jag iaf hemma och väntar på min tvättid.

Snöar och blåser rejält här
Päronen skulle bjuda på Foodora så nu har jag beställt pizza från den lokala pizzerian

Nu snöar det iaf riktigt, med stora flingor som dalar ner :love: Temperaturen var 17 grader trodde jag först innan jag insåg att det var -1.7 ute och 18.7 inne.

Vilket jäkla väder! ⛄️ Det snöar på tvären och blåser något så in i.. Rätt glad över ridhus idag även om det lät som det skulle lyfta och man knappt fick in hästarna IOM att dörren fångade vind så. 😅
Att få upp dörren till gödselstacken.. Glad att jag har ett gäng extrakilon att luta mot dörren IOM att jag fasen inte kommit ut med kärra annars. Visste väl att semlor är nyttiga på ngt vis. :angel1:
IMG_4270.jpeg

Det kom lite snö i morse vid fem när jag joggade men det la sig inte och slutade.
Är spått att komma på torsdag men det känns som det är i luften.
Slutade lite tidigare än vanligt och fikade två timmar med en kompis. Nya böcker hade hon med till mig också.😊

Eldar i kaminen! Blött, kallt och snöslaskigt ute... :wtf: De närmsta dagarna ska det bli lite mindre trevligt väder här, för att mot helgen leta sig upp till 14 grader varmt. Det gäller att hänga med i svängarna... O_o

Lämnade in bilen i morse och löste ur den för 16 papp vid 17. :grin:

Efter ett par km började motorlampan lysa och ESP lampan lyste och gick inte att släcka. Antagligen nån form av elfel eller så.

Ringde min mek och föreslog att jag åker dit imorgon bitti så han får kolla på den.

Har en jättetrevlig mek. Billig i jämförelse och oerhört trevlig. När vi skildes åt sa jag att jag hoppades att vi inte skulle ses på ett tag. Han svarade att jag var välkommen att hälsa på :D

Var ett tag sen du syntes här?!? Allt bra? :)
Åh vad rart av dig att fråga! :love::love::love:
Ja allt rullar på, började på ett nytt jobb i september och jag blir så himla trött av det, all ledig tid går åt att typ sova och endast göra det jag har roligast av (läsa). Känns lite surt ibland att inte orka med något annat, inte ens buke. Men idag kände jag mig pepp nog för att titta in :love:
Kanske det börjar bli lite bättre nu 😃

(Verkligen gulligt av dig att fråga, kul att veta att folk kommer ihåg en liksom 🥰)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 499
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve