Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet fasen inte vad jag blir mest ilsk på...Skitväder( jag ÄLSKAR snön på VINTERN, inte nu...) som gör det besvärligt för pållan som är sommarskodd eller att skolorna inte rapporterat in att de två kurserna är slutförda (den ena för en månad sedan!) och inte angett den jag påbörjat heller så jag står utan pengar från CSN tills skolorna gjort det de ska 🤬.

Prognosen här har iaf ändrats från 27mm nederbörd, till 8.8mm. Tack och lov.
Men jävligt är vädret. Blåser småspik och nu har snön börjat trillat ner.
Jobbar hemma idag, mycket te ska det bli.

Har ridit imorse, och hann inte äta frukost. Ser fram emot dusch och lunch.

Det snöar :cautious: Men positivt är att jag kanske får tillfälle att testa min nya snöslunga. Jag köpte den precis när den stadigvarande vintern töade bort 😁 Hoppas jag kommer ihåg hur den funkar bara 🙈

Bokat tid för däckskifte och diagnostik för bilen på fredag, som ett gigantiskt kosmiskt skämt så ändras väderprognosen till kräksnö och tornadovindar på fredag. Bara på fredag. Sen är det fint väder. 🙃

(P.s. Jag överdriver kraftigt, just sayin'. Men med min obefintliga förmåga att tolka en väderprognos rätt så kan det vara så. 🤷‍♀️ D.S)

Jag ska strax gå upp och ge den ena hunden Gabapentin (lugnande inför veterinärbesök). Hon ska ta bort en juvertumörer och jag bävar verkligen för att lämna in henne pga att hon är så sjukt stressad av miljön. Förhoppningsvis kan de ta henne som första patient och vi får åka hem tidigt.

Hon behövde inte ens vänta en timme på operationen. Nu ligger hon nerbäddad bland filtar framför brasan och sover ruset av sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 497
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama