Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
1000008290.webp

Löjligt vackert väder i norr ☀️

Har sett under förmiddagen att min semesteransökan är färdig så nu ska jag planera hur jag vill jobba i höst eftersom jag måste lägga in en ny deltidsansökan.

Sökte en hyreslägenhet som legat ute länge, de verkar inte få den uthyrd. Hade flest ködagar av alla sökande - blev ändå inte erbjuden visning?! Så nu har jag mailat bostadsbolaget och ifrågasatt vad de kräver förutom typ 7 års kötid, heltidsarbete och inga betalningsanmärkningar.

Efter en del gottigheter nu i påsk kände jag att jag behövde trotsa skitvädret och gå en halvtimme; fy faen för det tyckte nog låren som blev röda av den förbannade blåsten i kombination med snön och typ nålstick i ansiktet men då är den motionen gjord iaf✌️.

Så jäkla trött när jag äntligen kom hem men övertrött. Hade svårt att somna, frös och var tvungen att gå upp och kissa.

Upptäckte av en slump att jag hade 10 missade samtal från grannen så jag ringde tillbaka. Han hade fått igång traktorn och jag hade en bal där plasten gått sönder, så ut i snålblåsten och vi lyfte in balen till hästarna. Passade även på att fylla på 270 l vatten åt dem.

Nu sitter jag på ett avdelningsmöte digitalt och skriver 3 timmar ÖT. Bytt skift i morgon med en kollega så han tar med n fm och jag kan ta det lugnt och slippa rusningstrafik både till och från jobbet i morgon.

Det fullkomligt vräker ner.
Vi skulle ju egenligen ta oss till Örebro, men då måste vi köra rakt igenom hela SMHIs snövarning. Vi får ta det en annan gång.
Var glada för att ni skippade den resan, vädret här är inget att leka med, vräker ner på tvären och dreven är ca 30-40 cm höga o fläckvis flera m breda.

skippade att köra till verkstaden idag

Har precis gjort färdigt sonens tårta och ska städa kaoset i köket. Sedan blir det lugnt ett tag innan sonens flickvän och min pappa kommer, sedan blir det 16 års firande med hamburgare och fika 😊

Suck.
Sovit urkasst med all blåst.
Ingen snö än.

Får väl ga stallet nu och hoppas kunna sov några timmar sen...

Var glada för att ni skippade den resan, vädret här är inget att leka med, vräker ner på tvären och dreven är ca 30-40 cm höga o fläckvis flera m breda.

skippade att köra till verkstaden idag
Nä, hörde på radion hur de varnade för alla möjliga vägar norröver.

Här hemma är det barmark och regn. Fast det börjar övergå i lite snö nu.

Det snöar :cautious: Men positivt är att jag kanske får tillfälle att testa min nya snöslunga. Jag köpte den precis när den stadigvarande vintern töade bort 😁 Hoppas jag kommer ihåg hur den funkar bara 🙈
Det gjorde jag men vad hjälper det när jag inte lyckas dra igång den :rage: Finns få saker som kan få mig att känna mig så inkompetent som att försöka dra igång en motor med startsnöre...

Inväntar att klockan ska bli "köra till tandläkaren" 😬

Har jagat tid sen lagningen floppade och det är så gott som hopplöst att få en akuttid överallt, men trägen vinner så jag har en tid i em en bit bort.
Tack och lov, för alternativet var vänta antingen minst 3 veckor eller om det blev infekterat och halsen började svälla igen, gjorde den det fick jag ringa igen 🤯

Men alltså nej, jag vill inte gå 3 veckor med helt öppet in i tanden där den gamla amalgamfyllningen från början/mitten av -80talet satt.

Tandläkare är solklart en bristvara 🤷‍♀️

Jag vart nyss hos veterinären med pensionärshunden som tror hon är två år och kan göra rivstart 0-100 km/h på ojämnt underlag utan uppvärmning vilket resulterade i en rejäl hälta bak som inte ville gå över. Tanthund ville dock fortsatt springa som en galning, gräva i trädgårdsland och verkade dock inte märkbart påverkad mer än gången.

Hon var lite bättre imorse, men ringde och bokade ett besök ändå. Då blev hon nästan mirakulöst läkt fram tills vi skulle in kl 13?😅 På plats konstaterades det att vi nog inte behövde röntga en eventuellt stukad/bruten tå utan endast hålla oss till korta promenader någon vecka till. Men hon fick iallafall välja godis i butiksdelen så det var ju en bra investering enligt henne. Vi fick iallafall våra recept förnyade också, så helt onödigt var det inte.

Rackarns vilken blåsdag det är! Det är pyttesmå stenhårda snöflingor som anfaller när man går ut, men tack o lov inte så mycket - det ser ut som om någon pudrat med vaniljsocker över trädgården :p
Jag har burit in symaskinen och ska fålla mina nya köksgardiner är tanken + sy om axelbanden på en bh. Men först lite kaffe :d

Visade sig att de uppladdade filerna (anställningsavtal samt lönespec) bara är synliga i sex månader och mina var två dagar ”för gamla” så de såg bara två röda kryss 🙃 Står inte någonstans på Mina Sidor att de höll på att ”förfalla”. Lite surt. Man kan inte ens se datumet man laddat upp dem. Värdelöst system.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 497
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama