Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som tidigare skrivits så lär de han ändrat texten för så har det inte stått när jag läste på sist.

Det beror ju på när du läste det senast. Jag vet inte exakt när regeln kan ha ändrats men det är definitivt mer än något år.
Jag vet att det ändrades en del däckregler runt 2019-20 så möjligen då.

Avslutade denna härliga påskhelg med en härlig vagnstur på knappt 45 min med bästa hästen och älsklingen i finväder 😍. Piggelin pålla som gärna ville busa i lite galopp men slaggjorden gjorde sitt jobb så hon ändrade fokus och trava lite,lite på asfalten ville hon gärna 😊. Att vi mötte en mc (med visad hänsyn) ute på asfaltsvägen bekom inte pållan ett dugg men komma ut från stallet och se husse liggande i solskenet med kepsen nerdragen över ansiktet slängde hon sig lite lätt för 😂. Blev att nosa igenom honom ordentligt 🥰. Sen ikväll blev det sent om sider äntligen middag; passade på att grilla idag med- så gott det gjorde älsklingen bra 😋👌.

Jag ska strax gå upp och ge den ena hunden Gabapentin (lugnande inför veterinärbesök). Hon ska ta bort en juvertumörer och jag bävar verkligen för att lämna in henne pga att hon är så sjukt stressad av miljön. Förhoppningsvis kan de ta henne som första patient och vi får åka hem tidigt.

Vad det var med den här natten vet jag inte men sov uselt gjorde jag.
Det var skönt när natten blev morgon om än en väldigt mörk sådan.
Löparskorna och reflexvästen på och joggade iväg.
En halvmil senare ser jag fram emot kaffe.
Sen blir det lovskola. Det brukar vara mysigt.
IMG_7115.webp

Drog på hästarna täcken idag, vilket nästan aldrig händer. Men det ska ju bli kallt och ev snöslaska fram emot dagen. Alltid svårt när de börjar släppa vinterpälsen och det blir vinter igen... :cautious: Och MÖRKT som attan är det också. Mörkt och blåsigt.

Blåst satan inatt trodde jag skulle slippa åka till jobbet. Trodde huset skulle ha blåst till jobbet men icke. Ingen snö här heller än. Mörkt ute med fick ha helljuset på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 487
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama