Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lagt disken i blöt och städat min fruktansvärda spis - massor av sås med mjölk i, kokade över i går och nu var allt fastbränt. @Görel tips, jag skrapade först bort allt 'på ytan' och sedan använde jag någon vanlig spisrengöring och gnuggade med en miracle svamp, de är verkligen otroligt effektiva och nu har jag en ren spis igen. Kan verkligen rekommenderas.
Med skrapa och hällrengöring gick 25 % bort. Blev till slut så förbannad att jag slängde på Icas allrengöring som var mycket starkare blandad än rekommendationen, och då gick det mesta äntligen bort. Nu är kanske 10% kvar.

Stått och skruvat garderober till förbannelse och efter att ena dörren gick så väldigt bra att hänga upp så gav jag mig på en till och slet mig svettig. Värsta är att jag hann knappt vila drygt en timme innan jag blev tvungen att kliva upp för att åka till jobbet. Jävla sommartid att luras med ljuset! :rage:

Sista promenaden för dagen med hunden.
Imorgon tippen med hjälp av en granne
Har egentligen mer att slänga men har inte hunnit gå igenom allt.

Satte igång diskmaskinen efter att ha bakat bröd och nu ligger spionen och trycker vid mina fötter. Han träffade S i dag och vi gick en ny runda för dem, de var båda skitglada över varandras sällskap och båda jagade något djur i det höga gräset, men fick inte fatt i det. Såg kul ut dock. De har roligt ihop, det är härligt att se.

Bakat bröd, duschat, vilat och promenerat utan leksällskap har också skett i dag. Och äter nu crepes som blev över från i går.

Det kliar på kroppen och sticker i läpparna. Jag hoppas att det inte spårar ut för jag skulle verkligen behöva klara av att gå på denna medicin. Tänker iaf inte avbryta förrän jag ser ut som en skabbräv och än är det ingen risk för det (men jag vet att det kan gå rätt fort utför).

Ångestig och känner mig upp i varv. Utan orsak. Ibland fattar jag inte….
I morgon är det jobb igen men barnen har lov och vi har lovskola och det brukar vara mysigt så det blir nog bra.
Fika med en vän efter jobbet.
Ligger och tittar på The Rookie:Feeds.

Vi var ner och provkörde robothästen nyss. Så jäkla roligt att man på ngt vis både ville prata/smaka etc och liksom förväntade sig lite halvt att den skulle reagera på omgivningen man såg på skärmen om det var ngt riktiga hästar kanske skulle glo på. Många skratt! 🤣
Filmade sambon som sen när han såg sig själv tyckte:
”Vilken jävla skitgubbe! Men galoppen är ju bra. Om man bara ska rida i höger varv.” 😅

IMG_4246.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 483
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama