Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde det och hoppas att vägarna håller sig farbara även med sommardäck. Jag brukar vänta längre men var "tvungen" att köra släp igår och hade sommardäck på släpet och vädret såg ju lovande ut så fick dem bytta i torsdags.Nu har det börjat blåsa och regna så smått... Antar att kylan är på väg in nu ! Jag är ändå rätt glad att jag inte åkte och bytte till sommardäck förra veckan som planerat. Tänkte att det kunde vara rätt behändigt att få det gjort under påsklovet, men någonstans hade jag väl en klok spärr som satte stopp!
Jag gjorde det och hoppas att vägarna håller sig farbara även med sommardäck. Jag brukar vänta längre men var "tvungen" att köra släp igår och hade sommardäck på släpet och vädret såg ju lovande ut så fick dem bytta i torsdags.
Det jag läst mig till är att har jag dubbdäck på bilen så får jag aldrig köra med odubbat på släpet men att tvärtom går bra.Du kunde kört utan att byta på bilen. Utifrån din text antar jag att det inte rådde vinterväglag igår.
Nej, man får inte ha dubbdäck på bilen om man inte har det på släpet.Du kunde kört utan att byta på bilen. Utifrån din text antar jag att det inte rådde vinterväglag igår.
Vid vinterväglag ja. "Vinterdäck krävs mellan 1 december och 31 mars om det är vinterväglag" (transportstyrelsen)Det jag läst mig till är att har jag dubbdäck på bilen så får jag aldrig köra med odubbat på släpet men att tvärtom går bra.
Du har rätt, jag undrar om det är ändrat vad de skriver för jag är 100% säker på att det tidigare stått som en generell regel.Vid vinterväglag ja. "Vinterdäck krävs mellan 1 december och 31 mars om det är vinterväglag" (transportstyrelsen)
Jo om det inte råder vinterväglag får man detNej, man får inte ha dubbdäck på bilen om man inte har det på släpet.
Inte om det inte är vinterväglag tydligen enligt transportstyrelsen och polisen.Nej, man får inte ha dubbdäck på bilen om man inte har det på släpet.
Mmm måste ändrats i texten senaste året typ.Du har rätt, jag undrar om det är ändrat vad de skriver för jag är 100% säker på att det tidigare stått som en generell regel.
Aha, det var en nyhet för mig! Förut fick man ju inte det.Jo om det inte råder vinterväglag får man det
Det jag läst mig till är att har jag dubbdäck på bilen så får jag aldrig köra med odubbat på släpet men att tvärtom går bra.
Nej, man får inte ha dubbdäck på bilen om man inte har det på släpet.
Däck på släpet
Om bilen som drar ett släp har dubbdäck måste även släpet ha dubbdäck när det råder vinterväglag. Om bilen vid vinterväglag har odubbade friktionsdäck får släpet ha antingen dubbdäck eller odubbade friktionsdäck.
Aha, tänkte att du fick ha den på kansliet på lunchen.Jo, såklart, men hur ska mobilt bank-id fungera utan mobil?
Aha, tänkte att du fick ha den på kansliet på lunchen.
Som tidigare skrivits så lär de han ändrat texten för så har det inte stått när jag läste på sist.Då är det ju bra att ni får lära er vad som gäller
Då är det ju tur att vi som kör ofta med släp är uppdateradeSom tidigare skrivits så lär de han ändrat texten för så har det inte stått när jag läste på sist.