Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har det börjat blåsa och regna så smått... Antar att kylan är på väg in nu 🥶! Jag är ändå rätt glad att jag inte åkte och bytte till sommardäck förra veckan som planerat. Tänkte att det kunde vara rätt behändigt att få det gjort under påsklovet, men någonstans hade jag väl en klok spärr som satte stopp!
Jag gjorde det och hoppas att vägarna håller sig farbara även med sommardäck. Jag brukar vänta längre men var "tvungen" att köra släp igår och hade sommardäck på släpet och vädret såg ju lovande ut så fick dem bytta i torsdags.

Jag gjorde det och hoppas att vägarna håller sig farbara även med sommardäck. Jag brukar vänta längre men var "tvungen" att köra släp igår och hade sommardäck på släpet och vädret såg ju lovande ut så fick dem bytta i torsdags.

Du kunde kört utan att byta på bilen. Utifrån din text antar jag att det inte rådde vinterväglag igår.

Tittar på en YouTuber som reagerar på Supersize vs. Superskinny. Minns när det gick på svensk TV, vilken fruktansvärd serie.

Ser att snön som väntas komma imorgon har fått orangevarning. Jag har sommardäck så bilen kommer stå men undrar hur många som måste ut på vägarna med sommardäck? Alltid spännande det där med att byta däck för man vet aldrig när det är ett bra läge.

Det jag läst mig till är att har jag dubbdäck på bilen så får jag aldrig köra med odubbat på släpet men att tvärtom går bra.

Nej, man får inte ha dubbdäck på bilen om man inte har det på släpet. :)

Då är det ju bra att ni får lära er vad som gäller :)

Däck på släpet​

Om bilen som drar ett släp har dubbdäck måste även släpet ha dubbdäck när det råder vinterväglag. Om bilen vid vinterväglag har odubbade friktionsdäck får släpet ha antingen dubbdäck eller odubbade friktionsdäck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 483
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama