Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vaknat och rastat hundarna. Ska nu äta frukost. Ganska snart därefter är det dags att åka till jobbet. Hoppas på en inte allt för lugn dag, för jag är trött och kommer nog somna om det inte är hyfsat mycket att göra.. Å andra sidan brukar jag och dagens kollega vara duktiga på att hitta på diverse projekt så det blir nog bra. Imorgon är jag ledig, och det ska vara uselt väder. Perfekt dag för att ta det lugnt inomhus och vila upp sig.

Laddar inför halvnatt på jobbet. Börjar 16.30 så jag har hela dagen på mig. Lite svajig efter magsjukan jag tog med hem från jobbet innan påsk men har varit symtomfri ett par dygn. Måste bara fylla på med mat. (Känner mig som världens bästa medarbetare som blir sjuk lagom till jag ska vara ledig för att sedan vara frisk när det är dags för jobb igen :meh:.)

Vaknade lite ångestig men efter frukost snörade jag på mig löparskorna och avverkade årets första mil i helt fantastiskt väder.
IMG_7103.webp

Efter en veckas "Springbreak" lov ar det job i dag igen. Det ar klart och soligt med varmt och fantastiskt vader ute, sa det ar helt okay att jobba nagra timmar morgon och eftermiddag.

Har har Springbreak gatt lungt till, men vi har fatt ratt sa tata raporter from avkomman som bor 20 minuter fran Daytona Beach, det storsta resmalet i USA for unga vuxna under springbreak.

De uppfor sig sa otroligt illa att polisen dar oppet sager att de skulle vilja ha "tiger cages" (som en av de vastindiska oarna har anvant for att fa kriminella av gatan direkt och som gett bra effect for dem) och lasa in alla som "bar sig at" (det vill saga super for mycket och inte riktigt vet vad de haller pa med, som att bryta upp dorrar till affarer som stangt, sla sonder grejor, och sa vidare)

Det har alltid varit sa pa Spring break, men det ar fler som kommit i ar an tidigare. Det ar ju kul att folk gillar Daytona Beach, men det ar hopplost nar de uppfor sig illa, som spring break, BCR (Black College Reunion) som till sist forbjods. Snart gar nog Spring break till samma ode, att klubbar, barer, etc, kommer att stanga extra tidigt och manga affarer aldrig oppnar. (Rostat igenom av affarsagare, eftersom forstorelsen och stolderna kostade oandligt mycket mer an intackterna under BCR)

I alla handelser ar jag glad att jag inte bor dar langre den har veckan och ar nu utvilad och redo att jobba igen. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 483
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama