Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemkommen efter att ha skjutsat mamma till tåget. Var inte så farligt mycket snö i centrala Sthlm och här hemma har vi inte fått något alls. Bra väglag och lite trafik både in och hem men hundarna sprang ut och letade efter henne och när de kom in och sprang till sovrummet nitade de på tröskeln när hon inte var här. :(

Sitter hemma i soffan och försöker återhämta mig efter detta:

1712088818502.webp

Det gungar fortfarande tycker min kropp även om jag sitter helt stilla.

När jag skulle ta in hästarna för lunch trodde jag det skulle bli väl spännande då de andra hästarna galopperde runt ystra i snön så våra med blev uppspelta så la grimskaft runt nosryggen utifall men de skötte sig superbra, duktigaste hästarna 🥰. Skönt med regntäcke på i snöstormen idag men pållan var inte nöjd att jag tog med henne ut på en liten promenix som aktiv vilodag; hon tyckte inte det var något vidare med snön rakt i huvudet så hon blev väldigt nöjd när jag gav upp 😄. Vet inte hur många gånger jag fick kratsa ur framhovarna från styltor på den knappt 20 min promenaden men 10 gånger räcker inte (!). Så tillbaka till stallet igen ordnade jag med hovarna 😊.
Tog det vackert hem i halkan men det var visst lite för fort ändå i ena kurvan då det släppte lite granna men gick prima ballerina ☺️.
Ikväll var det himla skönt att slänga sig i soffan med älsklingen till sprakande brasa och se bonde-casting och Marko och Irma 😊.

Grump, lakanet jag tog ur klädskåpet luktar skåp. Så jag bäddar med det trasiga idag och tvättar det andra så fort jag kan.

Fick syn på en kittel som är assnygg, le creuset med visselfunktion. Nu vet jag vad jag ska önska mig när jag fyller år av barnen!

Har även pratat med alla tre i dag, ville höra deras röster i och med skolskjutningen i Finland. Mina fina barn som blivit så vettiga trots allt! Så stolt över dem!

Jobbat i dag också, vilket gick bra. Lite slitigt dock, efter halva tiden började ena armen värka från axeln ut i handen och huvudvärken ekade mellan öronen. Typ. Somnade ju först en halvtimme innan alarmet ljöd i morse så inte konstigt att kroppen inte har varit på topp heller. Och jag är ju sjukskriven av en anledning, även om jag fortfarande "surar" för det. Jag vill så mycket, och orkar så lite.

Hämtade ut lite medicin när jag ändå var bredvid apoteket och skyndade mig sedan hem i isspikvädret, och tog en prommis med spiondjuret. Som INTE uppskattade isspikarna han heller. Sedan har jag pratat i telefon, vilat, suttit här, fixat mat, promenixat med spionen och allmänt tagit det lugnt.

I morgon är det två timmars jobb, efteråt hoppas jag att jag orkar plantera två blommor som står i vatten och har fått rötter. Lika bra att få det gjort liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 505
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama