Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på födelsedagen @Soffan74!

koi-pond-cake-4.jpg

thankfully-this-beautiful.jpg
Du hittar alltid så perfekta personliga tårtor till bukefalisterna. :)

Vidrigt väder ute. Mindre angenäm promenad hem idag från kontoret men är iallafall nöjd över att slippa SL. Har 5-6 min promenad till jobbet numera!
Tyvärr har jag inget skrivbord ännu så en aning svårjobbat 😅

Ska dricka en kopp te nu. Stämningen här hemma är en aning oklar såhär på kvällskvisten 😅

IMG_9790.webp

Jag har kärar ner mig i ett hus. Prismässigt realistiskt. Storleksmässigt perfekt. Lagom mycket renovering att göra, lite lite tomt men ändå görbart.
Nackdel? Det ligger i Småland. :cautious: Jag bor liksom i Mälardalen. 3,5h resväg för att åka och titta.
Avskrev direkt. Meeeen var ändå tvungen att reka jobb. Sa på skoj till en kompis att ”Om de söker en textilslöjdslärare i närheten så är det ett tecken.”
Givetvis söker de en textilslöjdslärare till den lokala skolan. 😅🙈
Undrar om det är i min kommun. Nu är jag nyfiken :D

Var ute med hundarna och fick bitvis pulsa i snö där den drivit pga hård vind. Min hund älskar snö och sprang som en vilde mot vinden. När vindens sedan ökade kraftigt i en by kom hon knappt framåt fastän hon kämpde så. 😅
Så glad över att jag snodde en av sambons väldigt stora och vansinnig tjocka, gamla Goose-jacka gjord för arktiska expeditioner och hans vinterfodrade höga stövlar. På mig blir det ju typ som ett tält/värmekapsel som ingen kyla kommer in i. Kände mig som Kenny i Southpark. :laugh:

Det gjorde jag men vad hjälper det när jag inte lyckas dra igång den :rage: Finns få saker som kan få mig att känna mig så inkompetent som att försöka dra igång en motor med startsnöre...

Det kanns befriande att det inte bara ar jag!

Vidrigt väder ute. Mindre angenäm promenad hem idag från kontoret men är iallafall nöjd över att slippa SL. Har 5-6 min promenad till jobbet numera!

Ska dricka en kopp te nu. Stämningen här hemma är en aning oklar såhär på kvällskvisten 😅

Visa bifogad fil 142496

Jag hade svart att bestamma mig for ett hjarta eller ett gapskratt till den bilden. Titta pa flygar-katten som fallt ut sina vingar:rofl:

Fullztändig kaoz här o runt om kring mig

Polisen uppger att det fortfarande är stora trafikproblem i Skaraborg och Sjuhärad. En krisstab har satts upp i Göteborg och bandvagnar med filtar och dryck har skickats ut från Skövde.

De mest drabbade vägarna är riksväg 26, riksväg 47 och länsväg 200 i Tidan. Bara på riksväg 26 är 200 personbilar och 100 lastbilar fast i kön, skriver polisen på sin hemsida.

På riksväg 47, i höjd med Ullene, uppges kön vara sju kilometer lång.

Trafiken flyter på E 20 igen, men polisen uppmanar alla att stanna hemma under natten och inte ge sig ut i trafiken.

Vaken. Ska dricka mitt te och gå ut till bussen
Jobbar på Max idag eftersom skolan har påsklov. Så börjar 6.30
Efter jobbet ska jag på lunch konsert på Ukk
Sedan åka till Zoo.se och se om de har de snygga Svärdbärare kvar

Så glad att vi åkte söderut tidigt igår morse. Hade varit lagom kul att sitta fast i bilkö..

Det här kommit lite snö här med under natten. Kanske femton centimeter. Mer överkomligt.
Enda problemet är att det ska komma en och titta på husbilen imorgon, går ju inte provköra den om det är snö. Vi får väl skjuta lite på det, igen.

Fryyyser! Nackdelen med vårt underbara gamla hus att det drar en del när det blåser såhär.
Och dessutom fryser jag extra av att jag är så trött.

Längtar in under täcket, men en timmes jobb kvar.
Handledsvärmarna fick också jobba i natt @mysboll.

När jag väl kommer in under täcket hoppas jag sova hårt trots vinden....
Men jobbar inte igen förrän fredag så inte lika sårbart om jag inte sover bra, hinner sova mer om det behövs...

Visa bifogad fil 142496
Sådana ömhetsbetygelser brukar jag också få av min katt... :)

Fullztändig kaoz här o runt om kring mig

Polisen uppger att det fortfarande är stora trafikproblem i Skaraborg och Sjuhärad. En krisstab har satts upp i Göteborg och bandvagnar med filtar och dryck har skickats ut från Skövde.

De mest drabbade vägarna är riksväg 26, riksväg 47 och länsväg 200 i Tidan. Bara på riksväg 26 är 200 personbilar och 100 lastbilar fast i kön, skriver polisen på sin hemsida.

På riksväg 47, i höjd med Ullene, uppges kön vara sju kilometer lång.

Trafiken flyter på E 20 igen, men polisen uppmanar alla att stanna hemma under natten och inte ge sig ut i trafiken.
Du var väl i Skåne för E22-kaoset också? Åter igen verkar det vara lastbilar som är en stor del av problemet, så vitt jag har lyckats läsa mig till?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 511
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 143
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
593
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10