Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Östersund, kitchen impossible. En tysk kock ska laga en marrätt utan att veta hur man gör.
 

Bifogade filer

  • 20240317_230459.jpg
    20240317_230459.jpg
    150,9 KB · Visningar: 46
Nu är det nog läggdags. Imorgon ska jag till stallet på morgonen följt av dusch inklusive hårtvätt. Sen sova några timmar innan jag går på natten.
 
Det är avtackning för min kontorskompis idag, min närmsta kollega.
Avtackningen är i eftermiddag och jag jobbar bara till 12:30 ungefär. Vill ju gärna vara med, men då måste jag på något sätt fördriva ett par timmar i stan. Kommer vara trött som bara den. Och det blir besvärligt att ta mig hem igen..

Vet inte hur jag ska göra..
 
Jag har ett modernt avlopp i duschen där man bara tar bort silen och rengör den och där under sitter en behållare man rensar bort hår från. Sanslöst enkelt jämfört med det urgamla skrället vi hade under badkaret i förra lägenheten. Men tappar mängder av hår också så rensar där rätt ofta. Har dock aldrig under året jag bott här rensat under handfatet, ett skåp sitter i vägen där så det är ju lite bökigare att ta för sig känner jag.

Hur ofta rensar ni under handfatet på toaletten? Vid behov eller annars också?
Jo det är en korg i golvbrunnen. Men allt hår som hamnar på golv och väggar spolas ju dit så det blir mycket.
Brukar ta golvbrunnen och rören under handfatet samtidigt, typ en gång i halvåret kanske.
 
Är allmänt trött på allt. Var less och opepp på allt igår. Idag är det vackert ute, men svinkallt. Och så upptäckte jag precis att det preliminära jobbschemat vi fick i höstas, som "nog inte skulle ändras öht mer än när någon tar semester" för det här året inte är ens i närheten av hur det faktiskt blivit. Nu har ju jag och sambon försökt planera lite efter det, och så har jag fått massor av arbetspass mitt i det som från början skulle ha varit en i princip helt ledig vecka... Ska såklart prata med chefen och fråga varför det blivit sådana ändringar, det kanske finns någon jättebra förklaring, men det gjorde inte underverk för mitt humör just för stunden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 190
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 101
· Visningar
30 896
Senast: MJLee
·
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 161
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp