Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser ut som om den oppnas sa har. Man oppnar framdorren for att kunna oppna bakdorren pa kanten, sa att saga. Dvs att gangarnen sitter i bakkant pa bakdorren.
Nej, den öppnas nog precis som vanligt. Min bil har också handtagen där på bakdörrarna och den öppnas precis som framdörrarna. Inte så ovanligt att handtagen sitter där.
 
Där får man för att man köper från Temu. Gick in och kollade på min bank och de hade dragit en mystisk summa. Kollade igenom och på något underligt sätt har jag lyckats beställa andra saker utan att beställa. Så nu får jag snällt vänta tills det kommer och sedan returnera direkt :meh:
 
Där får man för att man köper från Temu. Gick in och kollade på min bank och de hade dragit en mystisk summa. Kollade igenom och på något underligt sätt har jag lyckats beställa andra saker utan att beställa. Så nu får jag snällt vänta tills det kommer och sedan returnera direkt :meh:
hade du använt klarna zå hade du zluppit detta
 
Det är en Nissan Juke. Handtaget sitter i det svarta partiet på det bakre fönstret.🙂
Nämen! En dinosauriebil! Tyckte jag kände igen ögonen, förlåt, lyktorna, fram men kom inte på bilmärket! För 10 år sedan kom jag och mitt Småfolk på, när vi bodde i Oxelösund, att de bilarna är rätt lika en viss dinosaurie, de där som heter Blue i några av de senare filmerna av Jurassic Park, raptors. Underbart söta dinosar.
 
hade du använt klarna zå hade du zluppit detta

Jag har använt paypal tidigare och det har fungerat bra. Problemet är att de hunnit packa ordern och skicka den så jag måste vänta tills den kommer och sedan returnera direkt. Vilket betalsätt jag än valt så skulle jag ändå behöva vänta på att få paketet innan jag kan få tillbaka mina pengar.
 
Jag gjorde samma i veckan. Mängden hår med A som har hår till midjan och jag som tappat sjukt mycket sen operationen, skulle kunna skapat en mindre peruk :yuck:
Jag har ett modernt avlopp i duschen där man bara tar bort silen och rengör den och där under sitter en behållare man rensar bort hår från. Sanslöst enkelt jämfört med det urgamla skrället vi hade under badkaret i förra lägenheten. Men tappar mängder av hår också så rensar där rätt ofta. Har dock aldrig under året jag bott här rensat under handfatet, ett skåp sitter i vägen där så det är ju lite bökigare att ta för sig känner jag.

Hur ofta rensar ni under handfatet på toaletten? Vid behov eller annars också?
 
Det blev just bestämt att spionen och hans polare ska åka med mig och polarens husse till en rastgård i morgon när jag slutat jobbet. Så glada de kommer bli båda två tokiga vovvar! Finingar de där! Ska bli kul att se dem på ett nytt område och vad de tycker då! Hoppas vi är ensamma....

Har städat lite i dag, men den torra tvätten ligger fortfarande i torktumlaren och väntar på att hängas in och den rena disken är i diskmaskinen. Jag har bara gjort det viktigaste. Det är gott nog kanske, även om mer behövs.

Fyllt på mina medicindosetter också, ska försöka hämta ut medicin i morgon, kanske gå inom och lämna blodprover också, det skulle göras denna veckan och vill inte göra det torsdag eller fredag när jag inte jobbar (jobbar man på sjukhuset är det onödigt att åka dit lediga dagar ;) ). Tur jag inte är nålrädd (förutom när det gör ont, som vid botox när jag har ont i huvudet, i torsdags var det nog hemskast någonsin) för vecka 17 vill vc-läkaren också att jag lämnar en massa prover så hon kan kolla hur det står till efter gastric sleeveoperationen. Minns när jag var nyopererad, nålen (tappade ordet vad det heter) i handen satt illa och fylldes med blod istället så den fick sättas om mitt i natten, men det visade sig vara svårare än tänkt. De försökte och försökte och bad om ursäkt för alla gånger de stack mig, men jag låg och slumrade bara, helt avslappnat och bad dem helt lugnt försöka utan stress, bara jag slapp att få den i en fot... De fick till och med hämta en sköterska från annan avdelning med mer vana innan de fick till det. :) Fick veta att det var tacksamt att jag inte var nålrädd! :D

Tittar på en serie, Cold Case och dricker te. Ska snart sova. Är trött som vanligt. Ska bli kul att jobba i morgon, men trots det känner jag en viss lättnad i att jag faktiskt är sjukskriven 50% just nu, det trodde jag aldrig jag skulle känna! Verkar som det behövs med andra ord! Skönt det bara är en månad dock, sedan är det ju snart semester, min börjar den 6 juni, eller ja, på klämdagen den 7 egentligen.
 
Precis när jag skulle göra iordning frukost till imorgon så visar diskmaskinen nån felkod så blev till att undersöka det men vi löste inte problemet nu. Får operera imorgon annars ringa doktor.
 
Följde med när sambon for till sin lillebror för att hjälpa till lite och passade på att åka ner till sörping en sväng; handlade bla på Dollarstore; bla söta muffinsformar och prydnadsägg Och chokladen Rigi är ju ändå riktig nostalgi 😍. Skönt att bli klar med de vanliga söndagsysslorna innan jag for till stallet och fixade med mitt och hjälpte till med insläpp i lugn och ro 😊. Avslutade med en liten stunds skrittarbete barbacka på ridbanan innan det blev kolsvart; så mysigt på hästryggen 😍, härliga häst 🥰.
Nu har vi precis sett Farmenfinalen och ska bli så skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng och vädrat sovrum 😍.
 
Jag har använt paypal tidigare och det har fungerat bra. Problemet är att de hunnit packa ordern och skicka den så jag måste vänta tills den kommer och sedan returnera direkt. Vilket betalsätt jag än valt så skulle jag ändå behöva vänta på att få paketet innan jag kan få tillbaka mina pengar.
nej med klarna betalar du efter du fått zakerna
 
nej med klarna betalar du efter du fått zakerna

Ah du menar så. Fast jag måste ändå skicka tillbaka eländet, och tidigare har jag inte haft några problem med återbetalning. Det är att hämta ut paketet, smacka på en returetikett och lämna in det för retur som är irriterande. Fördelen med Klarna (visste inte ens om att man kan betala via dem) är att jag inte behöver ligga ute med pengarna som jag behöver göra nu.

Edit: Irriterande att jag inte kunde avbeställa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 190
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
30 896
Svar
2 004
· Visningar
72 335
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 161
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp