Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov ok men vaknade upp med hostan från helvetet. Hoppas att det lugnar sig under dagen.
Jobbar hemma idag, lugn förmiddag och sen möten hela em. Dessutom möte ikväll med brf-en. Ska dock ta en promenad med en kompis på lunchen. Solen flödar in i lägenheten, ljuset är helt fantastiskt idag.

IMG_8738.jpeg
 
Upptäckte att blåbärssylt hade läckt ut och fick raskt sanera. Nu står soppåsen i slasken i väntan på morgondagens färd till soptunnan. Känns som att ju mer jag städar desto stökigare blir det.

Spontanreservation av två balkonglådor som jag gick och funderade på tidigare. Har ännu lite tid på mig eftersom jag ska hämta upp dem inom två dagar hos Jysk. Sista dagen för rean...
Hur långa balkonglådor blev det? 🤓
 
Jag måste köpa sneakers som går att promenera i. Har visserligen sneakers men dessa dissades av min promenadkompis då de var "sneakers for show". Vill ändå inte göra avkall från min stil helt :angel: och funderar således på dessa:

https://www.adidas.se/ozgaia-skor/IG6044.html

Är det ngn som kan bedöma om dessa skulle vara ok att promenera i (inga vansinnigt långa promenader ska tilläggas). Jag har kollat alla "walking"- skor med de är för fula tyvärr 😅
 
Jag måste köpa sneakers som går att promenera i. Har visserligen sneakers men dessa dissades av min promenadkompis då de var "sneakers for show". Vill ändå inte göra avkall från min stil helt :angel: och funderar således på dessa:

https://www.adidas.se/ozgaia-skor/IG6044.html

Är det ngn som kan bedöma om dessa skulle vara ok att promenera i (inga vansinnigt långa promenader ska tilläggas). Jag har kollat alla "walking"- skor med de är för fula tyvärr 😅
Alltså, de ser ju inte helt orimliga ut så jag tror det går bra :D
(De var fina!)
 
Jag måste köpa sneakers som går att promenera i. Har visserligen sneakers men dessa dissades av min promenadkompis då de var "sneakers for show". Vill ändå inte göra avkall från min stil helt :angel: och funderar således på dessa:

https://www.adidas.se/ozgaia-skor/IG6044.html

Är det ngn som kan bedöma om dessa skulle vara ok att promenera i (inga vansinnigt långa promenader ska tilläggas). Jag har kollat alla "walking"- skor med de är för fula tyvärr 😅
Dom är jätte zköna när man vant zig vid att dom har mera botten är vad "normala" träningzzkor har (eller i alla fall mina )
 
Kan ha fått ett smärre utbrott på en kollega. Ville veta att läget var under kontroll när jag går hem på fredag, hittills har det varit jag som drivit typ alla ärenden. Kollegan började käfta emot och jag blev rätt sur. Väldigt sur om jag ska vara ärlig. Och jag tänker inte dölja det längre, nu jävlar får det vara nog. Kollegan har "delegerat" massor med arbetsuppgifter till mig sista tiden och jag har gjort dem för jag vet att hen har haft det jobbigt. Men nu är mitt tålamod slut. Dags för andra att börja jobba lite!
 
Det har varit en jobbig dag hittills. Pendeltågstrul på morgonen så det tog en sisådär 2 timmar att ta mig till jobbet. Kommer till jobbet och datorkrångel på nivån att IT var tvungen att blåsa ur precis allt.
Nu lunch och jag tappade min matlåda som gick i tusen bitar :banghead:
 
Gick och la mig vid cirka 23 igår och vaknade 10:30 idag O_o. Gissar att det är allt pollen som gör mig så trött. Har ont I huvudet och känner mig mosig.
Tänker mig en promenad i solen idag :)

Har sitter jag och nyser som en dare for allergi medicinen gor mig allt for trott for att ta mer an nagot piller da och da. J
ag ar allergisk mot tva olika allergi mediciner, den jag kan ta kan jag bara ta nagot piller nagon enstaka gang for aven om den ar den som jag blir minst trott av kan jag inte kora efter att jag tagit den ett par dagar i rad.

Pest eller kolera ... men det ar SOL 😎 allt blommar och life is good!
 
Dom är jätte zköna när man vant zig vid att dom har mera botten är vad "normala" träningzzkor har (eller i alla fall mina )

För mig är det nog att jag måste isf vänja mig vid att de har mindre botten är vad jag är van vid 😅 hur är de i storlek? De är ju rätt billiga, är de prisvärda tycker du?
 
Mmm, äter kycklingsoppa med svamp och rotselleri. :d Funderar på en stund i hängmattan i solen sedan.

Ikväll kommer en ”ny” bil där rullstolen passar. Yay! Det slutade med att den hulda modern inte alls ville byta bil med mig vilket jag trodde var hela vitsen, men det löser sig säkert. Det är ju inte så att jag är ute och flänger direkt. Tankade fullt i min lilla 35-literstank i somras och körde på det tills för någon månad sedan. Två kanske? :rofl:
 
För exakt ett år sedan hade jag just landat i San Jose för att inleda mitt livs bästa & längsta semester i form av en underbar, lång månad i Costa Rica. Idag har jag en sådan där måndag då ingenting funkar, saker går sönder, problem hopar sig på hög och som grädde på moset fick jag just veta att min absoluta favoritkollega alla kategorier ska sluta i juni. Hen är den enda personen som hållit mig flytande ibland, den som jag alltid känt att jag kunnat gå till för hjälp och stöd, och den som gjort allra mest för företaget under alla dessa år (mer än hens chef, men det tror jag inte att han inser). Jag vet ärligt talat inte hur varken företaget eller jag ska klara oss utan hen och var på riktigt nära att börja gråta när jag fick höra nyheterna. Fan också. Tror jag ska stänga ner datorn och ta en promenad för att låta det här sjunka in lite. Det är åtminstone lite soligt ute, alltid något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 189
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 685
Svar
2 004
· Visningar
72 334
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 155
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp