Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick blåskärm på datorn i fm. Paniiiiik! Det stod att den skulle reparera nåt och starta om sen men det stod 0% jättelänge. Vilken tur att jag kunde googla info på telefonen. Hittade instruktioner för att starta i felsäkert läge, vilket fungerade. Sen stängde jag av den och startade igen med på-knappen och den verkar funka.
Hoppas den fixade problemet automatiskt. Orkar inte googla och följa komplicerade instruktioner. Datorer ska bara fungera!
Saknar min gamla Vaio, den gick som en klocka.
 
Nackdelen med barbackaridning på våren 🙈
20240318_154217.jpg
 
Jag är också ridlärare, hon rider bara utan väst på dressyrträning! Och det är för att hon är överrörlig så västen hämmar ryggmusklerna från att byggas korrekt, hon får för mycket stöd. Så jag måste släppa på det ibland 🙈
Upplever att de är en hel del som "hänger" i västen å hittar inte sitsen ordentligt.

Även hos mig själv märker jag att när deblir mycket väst så tappar jag en del i min sits
 
Har jobbat i dag och haft möte med chefen och planerat upp mitt schema nu under sjukskrivningsperioden samt arbetsuppgifter. Mitt problem med att DRG:a hade inte löst sig till i dag, men när jag IT ville att jag ringde när jag stötte på problemet igen så de kunde kolla lite mer på det. En stund senare var det löst. Nya inställningar på datorn blev också gjort i dag så nu är ett annat problem jag hade också ordnat. En bra arbetsdag, när saker löser sig. Finns ett problem till som ännu inte är löst, men det är taget med chefen och tills dess ligger det på is. Fick i uppdrag att fundera på en rutin också så det ska jag också göra.

Väl hemkommen insåg spionen fort att något speciellt skulle ske. Jodå, så rätt så. Kompisen och hans husse hämtade oss och så åkte vi till hundgården. Där träffade vi på en rottweiler som tyvärr var rädd för spionen och kompisen (S kan vi kalla honom) och en mindre vit lurvig hund som var rätt kaxig men som nog hade kunnat leka bra med både spionen och S. Tyvärr gick de båda rätt fort och vi blev ensamma kvar. Men som spionen och S busade och jagade varandra och lekte. Vilken fart de fick upp. S har varit där tidigare men hans husse har aldrig fått honom att gå in i röret som var där. Jag kastade in en godis och vips var han igenom röret på första försöket. Spionen tvärvägrade anstränga sig som vanligt. S hoppade glatt igenom ringen, spionen härmade några gånger faktiskt. Och A-hindret (kanske det heter?) klättrade S upp på utan att tveka medan spionen trumpet skällde "Ge mig godiset, jag är höjdrädd, du vet" (det är han inte, det är lögn!). S är snabbast av dem och skulle nog kunna bli en agilityhund. Spionen not so much!

Efter 2 timmars konstant lek och spring åkte vi hem och spionen ligger och vilar här nu och är helt slut.

Jag har ätit fiskpudding och tagit värktabletter för huvudvärk, den vill inte ge sig tyvärr. Hämtade ut medicin i dag så nu har jag sömntabletter igen och kan sova då och då, men OxyNorm hade de inte rätt sort inne så jag hoppas på att det inte blir migrän av den här jobbiga värken! Min VC-läkare skrev visst ut Papaverin, en burk, ändå så det och OxyNorm beställdes.

Trots allt en bra måndag. Och det är fortfarande ljust ute!
 
Funderade på att klä på mig igen (sitter i myskläder) och åka och hämta balkonglådorna. Men nej, orkar inte. Det får bli imorgon istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 189
Senast: Glimra
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
Svar
2 004
· Visningar
72 334
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 156
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp