Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov till mobilen larmade.
Har lite extra grejer att göra på jobbet idag. Dock inget jättebetungande.
Har medarbetarsamtal i slutet av dagen. Är alltid nervös inför det även om jag inte behöver. Men chefen sa en sak som gjorde att det kändes lite mindre jobbigt. Vi får se.
Jobb 8-16 iaf.
 
Idag går jag upp i tid, kommer inte märkas direkt arbetstidsmässigt dock utan jag kommer vara på jobbet samma timmar. Men fyller ut alla håltimmarna med lektioner och får den placeringstiden förlagd hemma istället. Känns rätt fint! 🤓

Sonens pappa åker hem till Gotland igen idag också, vi får se hur sonen tar det. 😔
 
IMG_7483.png

Min kompis är på jobbet idag 😍
 
:nailbiting: Fasen också. Vi får väl se vad de säger, eller ska jag förekomma de med ett mail med nån bortförklaring… Jag glömde helt enkelt och sen trodde jag att jag inte skulle deklarera pga Skatteverket lagt ner mitt företag.
Du kan alltid be att slippa (finns någon blankett för det). Jag missade ett år pga sjukdom med kognitiv påverkan och de tog bort förseningsavgiften när jag bad om det. Men så är just sjukdom en av deras exempel på giltigt förfall.
 
I övrigt hade jag (äntligen!) ett läkarbesök bokat till i eftermiddag som flera gånger sedan mitten på december bokats om pga sjukdom och en gång pga överjävligt väglag. Självklart händer det igen! :down:Jag hade verkligen sett fram emot det för andningen strular. (Nej inte tillräckligt för akuten, den styr upp sig hyfsat i vila.)
 
Du kan alltid be att slippa (finns någon blankett för det). Jag missade ett år pga sjukdom med kognitiv påverkan och de tog bort förseningsavgiften när jag bad om det. Men så är just sjukdom en av deras exempel på giltigt förfall.

När jag bad att slippa förseningsavgiften (för en arbetsgivardeklaration där alla summor ändå var noll sedan många månader tillbaka) så räknades det inte som giltigt förfall att jag var fast på andra sidan Atlanten i 10 dagar (vulkanutbrott på Island) utan tillgång till möjlighet att redovisa och gjorde det samma timme jag kom hem och fick möjlighet. Så de är ganska njugga. Men sjukdom kanske är annorlunda.
 
När jag bad att slippa förseningsavgiften (för en arbetsgivardeklaration där alla summor ändå var noll sedan många månader tillbaka) så räknades det inte som giltigt förfall att jag var fast på andra sidan Atlanten (vulkanutbrott på Island) utan tillgång till möjlighet att redovisa och gjorde det samma timme jag kom hem och fick möjlighet. Så de är ganska njugga. Men sjukdom kanske är annorlunda.
Jag tror verkligen det är större risk att glömma när alla värden är noll!

Själv hade jag inte räknat med att slippa, det var ju ren glömska för min del, men tacksamt att de beslutade så!
 
Sambon åkte iväg på äventyr tre nätter och för första gången på ett halvår sov jag själv. Hann på den tiden glömma bort hur mycket han snarkar ibland 😅 Men åh så mysigt det var när han kom hem igen. Tror verkligen det är nyttigt att få sakna varandra ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 665
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp