Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den är aaaaningen skarpare i det att deltagarna faktiskt ibland säger att de gärna skulle vilja gå till final. Men domarna är lika trevliga (tyvärr tror jag att en av dem dog relativt nyligen) och alla hjälps åt på det där klassiska bakeoff sättet och stöttar och uppmuntrar varandra. Och blir genuint glada när någon vinner technical eller star baker. Vet fö inte varför den svenska versionen bara har två moment, kanske för att de fyller resten av tiden med totalt irrelevanta, idiotiska, sliskiga hemma hos reportage.

Hela Sverige Bakar är flugornas herre i jämförelse.
Vart kan man kolla på det?

Den här veckan har vi testat tre nya maträtter: tacopastagratäng med ost, pasta italiano och så till sist köttgryta med grädde och timjan- goda alla tre men godast var tacopastagratängen med ost 😋.
#middagsinspo

En av Megaras favoritknep! Hon snor runt och slickas och kurras och klagar högt och jag har en brun blixt så fort jag går till köket + en hårboll på diskbänken. Blir tillslut osäker om hon fått mat eller inte. Så ibland får hon en portion. Men börjar ifrågasätta henne mer nu eftersom hon kommer och påminner mig om sin oerhörda svält och att jag är en kattorterare tre timmar efter att jag vet hon fått mat.
Bosse har en annan, relativt ny, metod. Om han får mat av maken så kommer han sen till mig och vill ha mat som om han svälter ihjäl, och sen vice versa...
Vi har börjat fråga varandra innan vi ger han nu :meh:
Katter, särskilt senila katter :cautious:

TV4 ikväll:
Kl 21-22 Sanningen, med Hedda Stiernstedt i en av rollerna.
22-22:15 Nyheter och väder
22:15 Wallander, med Hedda Stiernstedt i en av rollerna.

😄

Sitter salongs på ett lyxhotell... Känner mig som lantis de luxe :laugh:
Skulle jag nog också göra nu för tiden. Jag är inte hel-lantis iom att jag levt större delen av mitt liv i Stockholm. Så jag är inte som de som alltid bott här. Men jag skulle verkligen inte känna mig hemma i de miljöerna i Stockholm helt nu heller. Jag skulle vara lantis i det läget. 😅

Bruce har en inbyggd mat- och sovklocka, och glömmer man att ge honom mat på vanlig tid så börjar han trampa runt i köket och blänga uppmanande. Nu har han trampat runt ett tag men jag är ungefär 97% säker på att jag gav honom middag. Jag tror.. jag tror att han luras! 😧

Princess Diva har mycket svart att halla sig till sanningen :cautious: Inte bara att hon pastar att hon inte fatt mat fast hon har, hon ljuger friskt nar vi gor nagot med "Scent detection" och hon ska nosa upp en specifik lukt.
Hon havdar bestamt att hon hittat kallan ... ibland flera ganger innan hon till sist ger upp och letar fram stallet lukten ar gomd och tjurigt visar exact var det ar. Om jag bara ar tillrackligt uppmarksam sa kan jag se nar hon ljuger, men latt ar det inte.:meh:

Hon ar varre an en tonaring som lart sig att det lonar sig att ljuga ... och anda har det aldrig lonat sig for henne.🙄:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 897
Senast: Scata
·
Mat Jag har ramlat av hästen och kommer under en längre tid enbart ha en arm att göra saker med. Vill hjälpa till så mycket jag kan hemma...
2
Svar
22
· Visningar
878
Senast: dobbis
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 011
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar