Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vad kul! 😍 Min pappa är från Arvidsjaur. Jag är uppvuxen i Sthlm. Men har så mycket härliga minnen från att vara där uppe, åka skoter etc när större delen av familjen bodde kvar där uppe. Nu har de flesta gått bort eller flyttat. Så jag kan sakna det.
Sist jag åkte skoter hade jag varit brudtärna åt en kompis som gifte sig i Luleå och åkte i den silkesklänningen med underställ under vid efterfest/middag. Inte så praktiskt.. Men kul! 😅
Arvidsjaur är känd för bra förutsättningar att köra skoter, så vi ska nog dit en helg under vårvintern! 😍
 
Mått illa och fått veritabla rysningar av att tänka på mat hela dagen. Tänkte först bakis men det är nog ngt med kistan. Nu har jag iaf petat i mig lite naturell yoghurt. Riktigt trött så det kommer bli en tidig kväll.
 
I dag har jag inte gjort mycket alls! Har halkat runt med spionen ute, trots broddar var det halt som fan så det blev tyvärr inga längre rundor för honom i dag.
Har slappat också, och bakat kanelbullar. har smakat två ändbitar (färdiga alltså) och funderade på om de inte smakade lite salt.... Får väl se när jag smakar en riktig bulle sedan. Tycker inte de blev särdeles bra, men jag är inte bra på bakning. De blev fula :(
 
Arvidsjaur är känd för bra förutsättningar att köra skoter, så vi ska nog dit en helg under vårvintern! 😍
Åh, vad härligt! 😍 Hoppas ni får trevligt!
Ja, man kunde ju köra på en miljard olika vackra ställen på olika leder, så många små sjöar etc. Och där man kunde fräsa på med kusins lite mer räserskoter.. 😅
Och upp till Vittjåkk tex och åka skidor eller sitta på renfällar i snögropar och fika.
Så glad att som Stockholms-unge fått uppleva det där varje vinter! 😍
 
Svarade på historiefrågor om kungar och presidenter
Kan INTE amerikanska presidenter men ryska och romarriket och så, det kan jag hahaha.
Fick iaf rätt på Abraham Lincoln, Ronald Reagan och John F Kennedy
 
Har sovit, hämtat dottern, lagat mat och betalat räkningar. Nu ska jag rulla håret och sen köra IPL innan jag ska äta. Tror att det räcker med mjölk och flingor :d
 
Vet inte vad som är fel, men ja smaken är ju bra ändå.
424569906_10160259609883877_913744907107715415_n.jpg
 
Gjorde ett inlägg på fb igår om agilitytävlingen jag var på. Var ju själv väldigt nöjd men så fint att både en av mina tränare kommenterat att hon är stolt över oss, och en fd träningskompis kommenterat Grattis. Var en stor grej för oss med första felfria loppet, men tävlingen i sig var ju på lägsta möjliga nivå och bara clear round. Så fint att folk som själva är på så mycket högre nivå ser att det var ett mål som vi uppnådde på vår nivå 🤩 och tar sig tiden att skriva. Det betyder mycket!
 
Bruce har en inbyggd mat- och sovklocka, och glömmer man att ge honom mat på vanlig tid så börjar han trampa runt i köket och blänga uppmanande. Nu har han trampat runt ett tag men jag är ungefär 97% säker på att jag gav honom middag. Jag tror.. jag tror att han luras! 😧

En av Megaras favoritknep! Hon snor runt och slickas och kurras och klagar högt och jag har en brun blixt så fort jag går till köket + en hårboll på diskbänken. Blir tillslut osäker om hon fått mat eller inte. Så ibland får hon en portion. Men börjar ifrågasätta henne mer nu eftersom hon kommer och påminner mig om sin oerhörda svält och att jag är en kattorterare tre timmar efter att jag vet hon fått mat.
 
Hoppas du får sova!

Är australian bake off mysigt som brittiska eller kompetitivt och hets-flamsigt som svenska? Hrm, förutfattad mening; nehejdå! :p

Den är aaaaningen skarpare i det att deltagarna faktiskt ibland säger att de gärna skulle vilja gå till final. Men domarna är lika trevliga (tyvärr tror jag att en av dem dog relativt nyligen) och alla hjälps åt på det där klassiska bakeoff sättet och stöttar och uppmuntrar varandra. Och blir genuint glada när någon vinner technical eller star baker. Vet fö inte varför den svenska versionen bara har två moment, kanske för att de fyller resten av tiden med totalt irrelevanta, idiotiska, sliskiga hemma hos reportage.

Hela Sverige Bakar är flugornas herre i jämförelse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 570
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 984
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
534
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp