Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror jag får åka och handla lite i morgon. Har ingen ost och vill ha ost till min pasta. Vad är pasta utan ost liksom. jo jag vet, jag åt just upp en bit ost bara sådär, kanske inte borde gjort det, men.... Jag var sugen, okej! ;)
Jag köpte typ 7 kg norrlandsost på Willys idag. Allt skall rivas och kastas i frysen så vi har god ost till pasta och allt annat som kräver ost i mat.
 
Kissarna skänker henne en tanke. Men vi hälsar att det var matte som gjorde det. Vi vet hur det är att vara instängda och det är alltid slavarnas fel.
Jo det är väl mattes fel att dörren öppnas inåt tvättstugan, så den bara råkar knuffas igen när man bökar runt där inne och då inte kan puttas upp inifrån sen. 🥺
Elakt. Säkert ett försök till att svälta snuzzen till döds!
 
Jag köpte typ 7 kg norrlandsost på Willys idag. Allt skall rivas och kastas i frysen så vi har god ost till pasta och allt annat som kräver ost i mat.
Detta som jag åt sista biten av i dag var denna:
b6j44oaif65j3aaw5qwl7umpm4000000.Png

Tror jag. Eller en variant?

Nåja, asgod! Riktigt god. Att riva också!
Men brukar köpa riven ost på påse eller något liknande "parmesan" men som inte är det, och riven vid behov istället.
 
Febersovit större delen av dagen och tog febernedsättande sist jag vaknade, men den börjar avta = feber på väg upåt och jag tokfryser igen 🥶

Säkert pga detta skit (vad än det är)varit på G, som jag känt mig så frusen senaste dagarna :cautious:
 
Min dator låter som om den ska flyga iväg. Värsta helikopterljudet! Minst sagt irriterande. Borde kanske kolla varför den låter så..
Min brukar låta mer vid uppdateringar.
Idag uppdaterade jag antivirusprogrammet och sen installerade jag Microsoft 365 så den lät massor, även efteråt. Har hört att det kan vara för att den "städar" i bakgrunden efter större uppdateringar och då låter den mer.
 
Pustar ut efter några turbulenta dagar med sjuk mamma, som knappt tar sig till toa och äntligen gått med på att jag pratar med en biståndshandläggare för hennes räkning på måndag.

Utöver det läser jag på buke till levande ljus och undrar om jag verkligen måste äta middag idag eller om det inte går lika bra med lite gräddkefir och honung, följt av en pralin eller två. Det är ju ändå fredag. Och efter middagstid.
 
Skulle ”absolut bara köpa en kastrull och sen packa upp / ta det lugnt hela helgen”.

Nåja. Vi är fyra kastruller rikare (multipack!), har satt i oss lite vin och inväntar nu bowlingtimme med start 20:00 på allmänt sunkhak :rofl:
Men en väldigt trevlig fredag, det är det ju :D
 
Ensam hemma i helgen, eller ja, hundarna är ju här, men sambon borta. Nu har jag ätit middag och ska passa på att njuta av min ensamhet. Det blir favoritchoklad, favorit-te och något riktigt trevligt och bra från youtube på tvn, sådant som sambon ändå inte har något intresse av att se. Imorgon efter jobbet kommer morsan hit för att titta på mello. Det ser jag också fram emot, och även om sambon är sambo just för att vi trivs så otroligt bra ihop så tror jag det är jättebra att vi också får lite egentid såhär ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 607
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp