Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite överväldigad, stressad. Mycket att göra både på jobbet och privat. Avslutade arbetsdagen med att punkta upp allt jag har att göra och imorgon ska jag sätta mig och prioritera och planera. Tyvärr ligger mycket på mig just nu men jag får försöka sortera efter viktigt/bråttom.

Hemma är det också skala av som gäller. Och andas ner i magen. Många saker är inte så viktiga egentligen. Prio är barnen, avslappning för mig, och gå och lägga mig i tid. Disken får väl stå och det går att komma ut med bilen så snöröjning kan vi avvakta med ett par dagar.
 
Helt galet! Vi låg några bilar + lastbil i karavan på väg hem och då kom det också bilar bakom och brände om hela raddan av fordon i hög fart - trots noll sikt och verkligen ishalka.
Ännu värre med en buss som beter sig som en idiot i trafiken och riskerar liv!

Då är det värre med den unga man som hetsade inne i stan bakom mig och blinkade med helljus för att jag körde för sakta (drygt 40 pga väglaget och kommande övergångsställ och korsning). Saktade ner för att få lite avstånd och blir då omkörd vid såväl övergångsställ som korsning. Sen stannar han vid en rondell strax därpå och vägrade köra trots att det var möjligt. Jag tutade för att få honom att köra och fick ett fulfinger som svar av honom :rofl:
 
Nu har temperaturen gatt till +1*C och det duggar. Hundarna ser ut som Bambi pa is ... och Tate som alltid travar har nu dragit ner hastigheten till gang. Det tar nog ytterligare ett par timmar innan det toat tillrackligt for att man ska kunna ga ut utan att halka runt. Bra att vi inte ska kora buss nu i alla fall.
 
Tog in en flaska pepsi max i går så den kunde tina. Kände för att mysa till det lite.

Har just utsatt Megara för negativ förstärkning. Jag behövde hälla upp mer RC torrisar i burken från påsen i skafferiet. Hon blev helt galen och var uppe på diskbänken snabbare än jag plockade ner henne. Gav henne stränga order i negativt tonläge. Tog ner henne inte helt mjukt. Fyade rejält. Hon sket fullständigt i mig.

Än så länge har negativ förstärkning inte hjälpt. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga med positiv förstärkning. Gosa? Vill hon icke. Leka, det kan gå i några minuter medan hon glömmer att hon är huuuuungrig. Att öka portionerna mat är inte ett alternativt. Klickerträna att inte hoppa upp på diskbänken eller sno min mat?
Träna en katt?

🤣🤣🤣
 
Sitter bredvid en glödhet dotter, oklart vad hon har i feber för hon går bara med på att kolla febern via munnen. Nackdelen är att hon är 2 år så den visade på 33,7 = alltså ingen korrekt mätning :cautious:
 
Njuter av en ljusglimt.

De må vara tungt att ha egen gård ibland.
Men med dovhjortar i trädgården som är så trygga att de bara studerar mig genom fönstret (om de nu ser genom fönster) lugnt och stilla istället för att fly ❤️.
Om jag går ut travar de däremot iväg.

Jag (eller ja vi) bor så rätt här!
 
Det stora lugnet har infallit. Megara har fått de renskrapade benen från lammfiolen och gnagt. Nu ligger hon och sover bredvid mig på sin uppvärmda kattsäng. Själv har jag ätit upp lammfiolen + två knäckebrödsmackor med leverpastej och smörgåsgurka och dricker pepsi max. Fortfarande svalt inne så har pälsat på mig och svept in mig i ett täcke.
 
Här var det också rejält vindigt mitt på dagen, med tillhörande snöfall, snörök, knakande hus. Trots att jag sett bilar både komma och gå på grusvägen utanför så tyckte stackars hemtjänsten att det inte gick att köra efter avfarten från stora vägen och GICK 500 meter utan vantar för att komma hit. Dessutom var det någon ny som missat att ringa efter länken till min click-and-collectmat innan hen lämnade människobyn och då jag inte fattade att han gått från stora vägen, utan trodde han gick uppför sista backen från ”min” parkering bara, så fick han åka en vända till och gick en gång till, nu med över 10 kilo mat!:eek: Usch vad dåligt samvete när jag fattade hur långt han gått.:bag: Tänker ringa imorgon och föreslå att de inte kommer för bara ”servicetjänster” (till skillnad från omvårdnad) sådana dagar.

Ja, dagens äventyr by proxy.

I övrigt har den nya mysbelysningen anlänt och blev nästan så bra som jag tänkte, så nu fick den sista adventsstaken också åka undan. Tjugofjärdedag Tony är den nya tjugondedag Knut. :cool:
 
Verkar som den blivit poppis igen, var nästan slut när jag handlade idag så jag köpte även två Rio.
Aha! Kul.

Jag har aldrig gillat läsk (framför allt kolsyran men även söt dryck generellt) så jag har dålig allmänbildning på den fronten. Lärt mig typ allt jag kan om läsk här på buke. :p
 
Verkar som den blivit poppis igen, var nästan slut när jag handlade idag så jag köpte även två Rio.

Åhhh, nu har jag också läst om den och vill smaka.

Edit: Den verkar finnas på delitea. Får kanske lägga till när jag köper därifrån nästa gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 104
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp