Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bor alltså i Sthlm och har gjort i snart 20 år. Menar inte att det inte blåser idag, tycker bara inte det blåser särskilt mkt, men jag är väl van vid blåst antar jag :)

Jag tycker att Stockholm är ett eländigt blåshål och då har jag ändå bott på Östgötaslätten.

Vid min kant vid Mälaren visade väderstationen tidigare idag ett snitt på 16,5 m/s och snöslask frös till is på fönsterrutorna. Men nu har det lugnat sig ordentligt!
 
Tog in en flaska pepsi max i går så den kunde tina. Kände för att mysa till det lite.

Har just utsatt Megara för negativ förstärkning. Jag behövde hälla upp mer RC torrisar i burken från påsen i skafferiet. Hon blev helt galen och var uppe på diskbänken snabbare än jag plockade ner henne. Gav henne stränga order i negativt tonläge. Tog ner henne inte helt mjukt. Fyade rejält. Hon sket fullständigt i mig.

Än så länge har negativ förstärkning inte hjälpt. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga med positiv förstärkning. Gosa? Vill hon icke. Leka, det kan gå i några minuter medan hon glömmer att hon är huuuuungrig. Att öka portionerna mat är inte ett alternativt. Klickerträna att inte hoppa upp på diskbänken eller sno min mat?
 
Haft en riktigt bra dag, mamma kom igår så vi hade riktigt trevligt. Tog hjälp av henne att byta gardiner imorse men blev lite snopet för såna här gånger blir jag påmind om att hon faktiskt är några cm längre än mig :grin: sen for vi ner på stan en sväng och nu har hon åkt hem så jag myser i soffan. För nån timme sedan började det vräka ner snö så skönt jag hann hem innan det värsta kommer.
 
Sitter på bussen på väg hem från jobbet och är HUNGRIG!

Funderar på om jag ska orka gå på stickjunta med kompisar men det känns tungt när jag har varit borta hela dagen.

Jag är också tvingad att lyssna på busschauffören som berättar för en bekant hur hemskt busstrafiken sköts idag och hur dom bara anställer inkapabla busschaufförer från andra länder 🙄
 
Tog in en flaska pepsi max i går så den kunde tina. Kände för att mysa till det lite.

Har just utsatt Megara för negativ förstärkning. Jag behövde hälla upp mer RC torrisar i burken från påsen i skafferiet. Hon blev helt galen och var uppe på diskbänken snabbare än jag plockade ner henne. Gav henne stränga order i negativt tonläge. Tog ner henne inte helt mjukt. Fyade rejält. Hon sket fullständigt i mig.

Än så länge har negativ förstärkning inte hjälpt. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga med positiv förstärkning. Gosa? Vill hon icke. Leka, det kan gå i några minuter medan hon glömmer att hon är huuuuungrig. Att öka portionerna mat är inte ett alternativt. Klickerträna att inte hoppa upp på diskbänken eller sno min mat?
Dessa frågor tror jag du får bättre svar på om du startar en tråd under ”Katt” istället, här försvinner de liksom i flödet. 🙂
 
Herrejävlar vilket oväder det var när jag skulle hämta sonen efter skolan. Fick köra via stan pga blåsten och drivsnö som fullständigt vräkte fram över vägarna. Fick flera gånger panikbromsa och bara ”VART FAN ÄR VÄGEN?!” pga absolut noll sikt. Allt var vitt. Helt sjukt att köra förbi stora skogsområden, kyrka, gårdar etc och INGENTING syns från vägen - det var bara vitt. Sjukt obehagligt.

I morse var det ingen direkt blåst och bara mulet och jag hade (fråga mig inte hur?!) lyckats missa att det skulle bli oväder, i annat fall hade han fått stanna hemma idag. 🙈
 
Har käkat lite löjrom. Blåser fortfarande rejält här utanför. Imorgon MÅSTE jag ta ner stjärnan och ljusstaken men just idag är det ändå lite stämningsfullt att de är kvar i fönstret 😅
 
Herrejävlar vilket oväder det var när jag skulle hämta sonen efter skolan. Fick köra via stan pga blåsten och drivsnö som fullständigt vräkte fram över vägarna. Fick flera gånger panikbromsa och bara ”VART FAN ÄR VÄGEN?!” pga absolut noll sikt. Allt var vitt. Helt sjukt att köra förbi stora skogsområden, kyrka, gårdar etc och INGENTING syns från vägen - det var bara vitt. Sjukt obehagligt.

I morse var det ingen direkt blåst och bara mulet och jag hade (fråga mig inte hur?!) lyckats missa att det skulle bli oväder, i annat fall hade han fått stanna hemma idag. 🙈

Galet! Tur att det gick bra!
Själv höll jag på att lätta från marken i en kastvind tidigare idag 😅
 
Herrejävlar vilket oväder det var när jag skulle hämta sonen efter skolan. Fick köra via stan pga blåsten och drivsnö som fullständigt vräkte fram över vägarna. Fick flera gånger panikbromsa och bara ”VART FAN ÄR VÄGEN?!” pga absolut noll sikt. Allt var vitt. Helt sjukt att köra förbi stora skogsområden, kyrka, gårdar etc och INGENTING syns från vägen - det var bara vitt. Sjukt obehagligt.

I morse var det ingen direkt blåst och bara mulet och jag hade (fråga mig inte hur?!) lyckats missa att det skulle bli oväder, i annat fall hade han fått stanna hemma idag. 🙈

Så hade jag det bitvis i morse till förskolan, vägen bara försvann under snörök och drivsnö för det blåste massor. Trots det så blev jag omkörd av en buss för jag körde tydligen inte fort nog
 
Så hade jag det bitvis i morse till förskolan, vägen bara försvann under snörök och drivsnö för det blåste massor. Trots det så blev jag omkörd av en buss för jag körde tydligen inte fort nog
Helt galet! Vi låg några bilar + lastbil i karavan på väg hem och då kom det också bilar bakom och brände om hela raddan av fordon i hög fart - trots noll sikt och verkligen ishalka.
Ännu värre med en buss som beter sig som en idiot i trafiken och riskerar liv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp