Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passerade st eriksbron gående imorse, tyckte inte det var anmärkningsvärt blåsigt! Men nu ska det väl börja blåsa mer… tycker bara generellt det är relativt sett oblåsigt i Sthlm. Reflekterade inte ens över att det blåste på väg till jobbet imorse..
Påminner mig om när jag flyttade ut på skånska landet m öppet landskap. Trodde när jag flyttade dit att jag visste vad vind var….. DET visste jag inte alls. 😂
 
IMG_20240117_133809166_HDR.jpg

Snö på fönstren. Mysigt.
Jag kom hem helskinnad iaf och Lova roar sig med att titta på de stackars fåglarna som försöker äta medan matarna mest liknar en åkattraktion på ett nöjesfält.
 
Hemma. Snöar som fasiken, pulsade nästan upp till knäna (iofs inte så svårt med taxben). Men det är ändå härligt med snö, allt blir så vitt och ljust :love: Min buss stannade dessutom vid hållplatsen, de brukar hoppa över den vid dåligt väglag, eftersom det är mitt i en backe och bussen glider nerför.

Funderat på hur det kommer sig att i vilken riktning man än rör sig så blåser det rakt mot ansiktet. Detta sker även när man ändrar färdriktning :idea:
 
Jag tyckte katten skulle få känna lite på snön, öppnade balkongdörren och lyfte ut henne (jag vet, jag vet! Fruktansvärt elak). Hon sniffade först lite och sedan hoppade hon in och skakade med tassarna efter varje hopp. Sprang in och slickade sig omsorgsfullt om tassarna och bet mig sedan i foten. Helt rättvist.
 
Borde gå ut och skotta men det yr som tusan så det lär ju vara ogjort direkt. Sitter istället inne framför datorn i värme, ja jag är fortfarande kär i min bergvärme, och har det rätt gôtt. Borde även gå ner i källaren och starta en tvättmaskin för att färga lakan så jag sedan kan sy om dem till vettig storlek. Får nog ta och göra det senare så jag får till nya underlakan. Nu har jag ett som är användbart eftersom alla gick sönder samtidigt, eller är för smalare och kortare säng.
 
Borde gå ut och skotta men det yr som tusan så det lär ju vara ogjort direkt. Sitter istället inne framför datorn i värme, ja jag är fortfarande kär i min bergvärme, och har det rätt gôtt. Borde även gå ner i källaren och starta en tvättmaskin för att färga lakan så jag sedan kan sy om dem till vettig storlek. Får nog ta och göra det senare så jag får till nya underlakan. Nu har jag ett som är användbart eftersom alla gick sönder samtidigt, eller är för smalare och kortare säng.
Här har det slutat yra så vi var nyss ute och skottade :up:
 
Glad jag fyllde matarna och la ut frukt till småfåglarna tidigare idag, riktigt busväder ute. Framförallt är jag väldigt glad att det gick att köra vatten till hästarna och att jag inte behöver ge mig ut mer idag! :bow:
Jag har kollat vid fågelbordet några gånger idag men det är tomt. Har du sett några fåglar hos dig?
 
Ser på Sister Wives. Repris.
Dricker Trocadero.
Är trött.
Köpte en korsordstidning idag så nu har jag två + onlinekorsorden. Får försöka prioritera. 🤔
Igår fick jag en korsordsvinst, 4 lotter varav 2 var med småvinster (30+20 kr), så köpte samma korsordstidning idag (nytt nummer). Det är en sån där man inte behöver lösa hela kryssen utan bara få fram några bokstäver som bildar ett ord. :D *lat*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp