Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Urk vilket väder, kolonn körning på motorvägen i 40 km. Sikten var obefintlig emellanåt. Kilometerlång kö framför mig, panikbromsningar från de framför mig.
Körde mellan Mellbystrand och Halmstad.
Ja hoppas du va tvungen att ge dig ut. Dom har ju avrått folk att ge sig ut i de området
 
Väldigt nöjd med beslutet och arbeta hemifrån i dag. All busstrafik inställd, skolor inställda och en hel del lastbilar som fastnat. Hoppas på att vägarna är lite mer farbara i kväll när vi ska till stallet annars blir det att köra fyrhjulingen.
 
Fick ett intressant samtal tidigare imorse om inkludering och modeindustrin och en förfrågan om att åka och föreläsa om detta. Det är ju lite oväntat mina två kompetenser (kanske inte så många som har just den bakgrunden, men vad vet jag).

Hade tänkt promenera till Karolinska idag men det blåser typ så att det knakar i huset och folk verkar gå mer eller mindre dubbelvikta här ute så blir nog en tur med det angenäma SL.
 
Jobbar och håller ett öga på väderrapporteringen, tänker nog försöka kompa ut i eftermiddag, lite nervös att jag inte kommer hem.
 
Så illa är det väl inte? Men inte så kul promenadväder, det medger jag 😅 Det snöar ju inte så mkt, verkar vara mest rejäl blåst
Haha, och jag skulle kontra med att det inte är särskilt blåsigt heller.. iaf inte mitt i stan. Ok, det blåser, men så farligt är det väl inte? Tyvärr ska det väl både bli blåsigare och snöigare..
 
Jag har inte heller varit ute (än 😅). Det ser ut att blåsa rätt ordentligt men det blåser alltid rejält här utanför över bron så det går inte riktigt att bedöma. Snöar gör det dock inte i ngn större mängd ännu. Det är ju inte kallt iaf, hade varit värre med snålblåst och minus 20
 
Stopp åt båda hållen på E22an igen 😂 Mellan Lund och Flyinge, var flera olyckor redan innan jag hunnit köra så får hjälp av stallägarna idag.

Nu är det iaf fint väder igen! Då såg man exakt noll så nu går säkert fint att ta sig till jobbet (ska bara korsa E22an 😁).
 
Stopp åt båda hållen på E22an igen 😂 Mellan Lund och Flyinge, var flera olyckor redan innan jag hunnit köra så får hjälp av stallägarna idag.

Nu är det iaf fint väder igen! Då såg man exakt noll så nu går säkert fint att ta sig till jobbet (ska bara korsa E22an 😁).
E6 och E20 är väl också stängda 😅
 
Haha, och jag skulle kontra med att det inte är särskilt blåsigt heller.. iaf inte mitt i stan. Ok, det blåser, men så farligt är det väl inte? Tyvärr ska det väl både bli blåsigare och snöigare..

Jag bor mitt i stan, eller iofs det beror kanske på definitionen. Bor inte mitt på centralen :p
Jag bor vid en bro invid vatten och här blåser det så att det knakar i huset. Det blåser iofs alltid här men idag är det är mkt blåsigare än normalt. Jag betraktar folk på bron utanför mitt fönster och de går liksom dubbelvikta just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp