Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaoskväll i stallet. Först kom pojkarna i lösdriften lösa och när vi skulle fånga dem sprängde de staketet och sprang in i S och B hage. Efter mycket om och men fick vi fatt i dem.
Sen red A barbacka samtidigt som F + medryttare var i ridhuset. Efter ett tag kom L + S och K + Ambres in och båda skulle rida barbacka. S var ju fortfarande spänd efter hagdebaclet så när L sitter upp drar hon och L far i backen. Jag försöker fånga S som kastar sig och skrämmer F, men det gick bra. Sen gick hon och pep på Hermes, som pep tillbaka och hoppar till, så A drattar av på rumpan. Hermes gick iaf fram till mig och K kunde valla S med hjälp av Ambres så hon också blev fångad.
Allt detta i -17 jävla grader! 😅 nu ska jag sova!
 
Min mamma skickade just ett sms. Min bonuspappa gav dem här till henne för att fira att det är 49 år sedan de träffades för första gången på en FN konferens i New York

1705436719407.png


:heart
 
Nej, närmaste vc efter den ska läggas ner.
Nästa är i Lindesberg och där är det omöjligt att skriva sig som boende i annan kommun.
De har fullt ändå.
Men vilket skitsystem det är! Så hemskt att så många sjuka drabbas så.
Hopps, hoppas du kan få hjälp på något vis! Går det att självremittera till någon smärtklinik utöver reumatolog?
 
Inte sovit mycket inatt. Vaknar typ varje timme.. men men, det går ändå.
Idag ska det bli snökaos. Frågan är om jag ska åka till jobbet eller inte. Just nu är det lugnt. Jag åker vid sex, kaoset ska börja vid sju. Men jag vill ju komma hem också.
Äh, det är nog lugnt.
 
Inte sovit mycket inatt. Vaknar typ varje timme.. men men, det går ändå.
Idag ska det bli snökaos. Frågan är om jag ska åka till jobbet eller inte. Just nu är det lugnt. Jag åker vid sex, kaoset ska börja vid sju. Men jag vill ju komma hem också.
Äh, det är nog lugnt.
Med tanke på ditt jobb hade jag stannat hemma och jobbat hemifrån om det går. Du har inget samhällskritiskt jobb och är gravid, vad ska du ut för när det är varningar?
 
Nu har regnet startat ... och det ar -2*C 😖 Vi har antligen fatt svar fran skoldistriktet att det ar snow day i morgon ocksa ... temperaturen sjunker och det blir kallare i natt, samt att det nu regnar, vilket blir till sno om nagra timmar dessutom sager prognosen att det blir frysgrader storre delen av dagen i morgon sa ar det ratt beslut.
Vi har allvaders dack, inte alls det man vill kora stora bussar pa blank is med. :cautious: Sa nu blir det en dag till att "skapa", lagga pussel och bara vara ledig.
 
Så tungt att gå upp.
Ska övertala mig att gå till köket och fixa macka och kaffe.
Bara -2 äntligen! Det har bara kommit lite snö. Får se hur mkt som kommer under dagen.
 
Jobbade lite lång dag igår, 07-23 nästan utan raster. 😅 Kollegan konstaterade att det hände mer grejer än det ibland gör på ett år och det hade hon rätt i 😅 måste vara på jobbet 07.30 och lämna tillbaka jobbets bil, jag provade inte ens starta min egen då det var -28 och jag hade programmerat motorvärmaren flera timmar tidigare än jag var tillbaka på kontoret. Men det blir mycket plus på flexen iaf! 😁
 
Laddar för dag två av att hålla utbildning i informationssäkerhet. Men eftersom vädret är kaos så jobbar jag hemifrån idag. Jag står gärna när jag ska prata i flera timmar men det går inte på hemmakontoret. Så jag får sitta ner och prata. Vilket förstås är bättre än att ge sig ut i snön. Det snöar inga stora mängder. Men det snöar från vänster. Och ibland uppifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp