Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, vad kallt det varit idag! Jag hade tänkt träna lite hästar. Men jag ger upp. Bara jag gick och hämtade hästen i hagen så kändes det som näsan förfrös och skulle ramla av. 😅
Min pålle och några av övriga gänget fick kirobehandlingar idag av sambon. Jag var med för att se 2 som är nya för mig. Men fy vad jag frös! Fick avbryta sen och gå hem och hinka te.
Eftersom jag tänkte träna hästarna gjorde jag inte klart allt i stallet. Fasar över att gå ut dit igen när jag ändå fryser så jag skakar inne. 🥶
 
Jag bytte nyligen vc till en som ligger närmare. Denna har också fått typ bäst betyg i Sthlm så jag stod i kö ett bra tag innan jag kunde lista mig där. Min husläkare måste ju verkligen känt sig drabbad när hon fick mig som patient 😅 Men hon verkar oerhört kunnig, är mkt bra på att sköta kommunikation med olika enheter och hantera remisser osv. Plus att hon är lätt att få tag i och svarar typ vändande om det är ngt.
De gånger de (efter kommunikation) bedömt att jag behöver komma in till dom så har de ordnat en tid samma dag (eller ngn dag i närtid beroende på deras bedömning).

Så bra vc/hc finns också!
Absolut men min vc har inga läkare.
Den som är närmast efter den ska läggas ner.
Den som sen är närmast har inga läkartider alls
 
Från reumatologen
Den som jag inte längre vill ha efter hans påstående.
eftersom reumatologen har fått order att remittera tillbaka patienter till vc pga neddragningar så läste den här läkaren
Samma läkare som bedömt bilderna som sa att jag var sjuk i huvudet.
Måste kontakta reumatologen

Så han har remitterat dig till sig själv istf till vc, fast du inte hör till reumatologen längre :confused:



Sorry, men det där verkar allmänt virrigt.
 
Vi har alltsa snodag i dag. Det vill saga att skolorna ar stangda och de flesta arbestgivare har dragit ner till ett minimalt antal anstallda. Skoldistriktet annonserade att skolorna blir antingen stangda eller sen start i morgon ocksa, eftersom prognosen annonserar is-regn och runt +-0 C.
Sa nu har jag handlat ... det vill saga min forsta handling fran Safeway via "instacart". Det var den jobbigaste websiten EVER ... eller sa sitter hela stan och handlar fran dem just nu :cautious: Varor kommer dock om ett par timmar, det ska bli bra att fa hem mjol och annat tungt sa jag ser fram emot det aven om jag vet att jag glomde ett par grejor.

Jag har kommit in fran ett bus med ena hunden, nu ska jag ut i kylan (-20*C) igen med den andra och busa ... tur huset haller varmen trots att inget har ar proportionerat for sadan kyla. Tur ocksa att vi har gas varme och gas oppen spis da gasen kostar en brakdel av elen.

Sa nu har jag textat lite med Noah, som plockade mina varor. Han fortjanar en medalj, dels la han till en par grejor jag glomt att jag behovde och dels sa ar det tydligen valdigt utplockat pa Safeway nu, jag gissar att de inte far nagra leveranser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp