Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man är lite uttråkad och de är svinkallt ute, så kan man ju råka ha lite extra tråkigt när man ligger i soffan. 🙈
 
Försökte intala mig att jag orkade åka massa skidor idag. Det blev typ 1.5timmar, i -21. Kroppen är TRÖTT. Lika bra att vila.
Imorgon kanske 1.5 timme igen, sen MÖRSA torsdag och fredag :D

Em och kväll idag = brasa, bok, snacks, mat. Bra idag. Träningsvärken kommer ikapp mer och mer 😬
Mörsa?
 
Har börjat sova med sovrumsdörren stängd och hunden i samma rum istället för att han ska få gå och sova var han vill, tänkte det kunde göra honom lugnare inför tex snöröjningsljud osv. Som effekt har det även haft att jag inte alls vaknat lika ofta som tidigare. Visserligen lika trött som alltid, men skönt ändå att slippa känna känslan av att inte ha sovit alls pga alla uppvakningstillfällena, så i längden har det nog positiv effekt. Varför det är så här vet jag faktiskt inte.

Var ledig i går och har känt mig trött och seg hela dagen i dag, så pass att kollegor tyckte jag kanske skulle gå hem om jag inte mådde bra. Hade en läkartid i dag och fick veta att jag ska göra en MR hjärna, får väl se om det finns några hjärnceller att se den här gången då, eller åtminstone några svar. Har sedan jobbat som vanligt och fick byta hörapparater för att kunna skriva diktat eftersom IT ännu inte har fixat så att jag kan koppla ihop mina nya med datorn som man ska göra. Rätt irriterande, inte bara för bytet i sig utan för att jag fick huvudvärk efter en kort stund. De nya hörapparaterna har varit bra på den punkten, huvudvärken har varit mycket mindre än vanligt, men varje byte har visat samma-huvudvärk.

Väl hemma blev det spionrunda i minusgrader och jag höll på att frysa ihjäl. Sov sedan en stund som en död, helt utmattad, och en y spionpromenad där händerna ville säga upp bekantskapen med mig när jag kom in. Nu har jag ätit middag och ska gå ut igen med honom. Det lockar inte i minusgraderna kan jag säga. Så, värme hitåt!

En kollega sa att jag borde lägga in om semester och åka till något varmt ställe. Så skönt det hade varit!! Vem skulle vilja trycka ner mig i sin resväska, och vilket blir resmålet vi tar??? Jag är så trött på kylan!!! Synd jag inte har råd att åka någonstans alls faktiskt. Ett annat liv, i detta är det snart sommar. Snart, snart!!
 
Jobbar borta några dagar och nu slötittar jag på tv på hotellet.
Känns lite konstigt då jag "bara" har 1h hem. Brukar normalt åka över dagen utan problem. 😅 Kollegan har förvisso lite längre än mig. Men, men. Skön säng och hotellfrukost "gratis", varför inte? :D

Har hunnit med endel saker på datorn som säkert inte skulle blivit gjort om jag var hemma också. Win/win.
 
Fy så hemskt! Kan du byta VC?
Jag har en släkting i din ålder som fick samma diagnos som dig ungefär när du fick den. Och hon får ju bra vård. Man hoppas väl att du också kan få bättre hjälp!
Nej, närmaste vc efter den ska läggas ner.
Nästa är i Lindesberg och där är det omöjligt att skriva sig som boende i annan kommun.
De har fullt ändå.
 
Alltså jag är lite förundrad över mig själv. Att jag liksom har ett "kontorsjobb" och trivs bra med det?
Kom hem idag vid 18-snåret lite nöjd och bara "VAD SKER??"
Iofs är jag inte på kontoret direkt dagligen men ändå! Kontorstider har absolut inte varit för mig tidigare. Kanske har blivit gammal?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 093
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp