Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tokfnatt är ett passande ord :D

Jag har en skapligt stark och modern laddare. Den går att ladda i två lägen - normal och snabbladdning. Den klarar nog at ladda upp batteriet? Speciellt när det står på dygnsvis?

Men å andra sidan. Hrm. Förra gången batteriet var tomt så gick säkringen på laddaren när jag försökte. Däremot fixade bärgarens laddare biffen. Bilen startade.
Jag hade provat med en annan bil och startkablar om du har möjlighet :)
Hur gammalt är batteriet? Jag får byta var femte år :cautious:
 
Min kalender har kommit med posten! Nöjd. Det var någon sådan här som gick att anpassa helt galet mycket med personliga val och det ser väldigt bra ut! I fjol hade jag ingen fysisk kalender och det går ju bra, men jag har saknat det. Bläddra, planera, kommentera, drömma.

Nu ligger jag framför brasan och fyller i viktiga datum och sådant. Mysigt. Jag hoppas min bra känsla inför året stämmer.
 
Ligger i soffan med lilla. Hon kollar på Daniel Tiger, jag småslumrar. Snart kommer maken hem, tog halv vabbdag så att jag ska hinna läsa lite. Märkte så otroligt tydligt exakt när energilagret var 100% förbrukat igår, luften gick ur mig fullkomligt, så det känns otroligt skönt att ha en lugn dag idag.
 
När sambon åkte till jobbet i morse somnade jag om en stund till och under tiden då hade visst en taxibil åkt av vägen precis här utanför. Och det första jag såg när jag klev upp var att en bil åkt av vägen duktigt bort mot granngården och samtidigt när jag kom ner i köket undrade jag vad ungkatten var så nyfiken på- då låg en bil till i diket...Ja jösses vilket vinterväglag det blev av snöfallet och vinden som orsakar drev 🙃. Honkatten gick bara ut på trappen och eehm...Tyckte att kissa i snön utanför dörren funkar det med när snön dragit upp sådant 😅. Var ute och skottade fram trappen och bilen och tänkte inte på vantar trots ett gäng minusgrader vilket inte händerna uppskattade; kliade och svullnade lite 😅 men det gick över ☺️.
 
Jag försöker på ett Kafkaliknande sätt få till en rengöring av ventilationskanalerna för vårt frånluftsvärmesystem. Företaget som sotar i vårt område erbjuder nämligen den tjänsten enligt deras hemsida - med prisuppgifter och allt + en ”boka här”-knapp.

Tre (3) gånger har de lyckats boka in oss för rengöring av köksfläkt istället för frånluftssystemet innan det framkom att de inte rengör ventilationskanaler - trots att det står på deras hemsida med prisuppgift och allt. Detta trots att jag har hejdat dem varje gång de har börjat prata om köksfläkten och påtalat att vi vill ha en rengöring av ventilationssystemet. 🤯
 
Jag och min skäggiga kompis har tinat upp och vilat lite efter en lång lekstund i snön med våra kompisar. Snart är det dags att byta om och packa ihop lite saker vi behöver ha med oss. Sen blir det en kortare promenad här hemma innan vi ska åka och plocka upp mamma och åka vidare till morfar. Mamma och morfar spelar Yatzy varje måndag och idag ska vovven och jag hänga på.
Han brukar bli väldigt glad av hundbesök, men sist jag ringde och ville komma förbi pga var i närheten, svarade han att han var STRÄNGT upptagen och hade inte tid med oss. :rofl:
Tydligen var det frågesport på äldreboendet och han var inställd på att vinna. Det är en knepig gubbe, det där. Men lite egen kanske man får lov att vara när man snart fyller 96? :D
 
Lämnade bilen på jobbet, helt knasigt väder där med typ 30 cm nysnö. Satt fast bilar på parkeringen 😅 Jag hade kunnat köra hem för väglaget var okej men orkade inte vänta på att andra skulle komma loss så jag tog bussen. Nu är det samma ruskiga väder hemma, så lite skönt att ta bussen tillbaka imorgon. Men det tar evigheter!
 
Hemma, imorgon tar jag platta stövlar utan klack. Jobbigt och ojämnt underlag. Så jag gick som en sengångare. Snorhalt i tunnelbanan.

Iofs är det mycket mysigare än när det inte bara är slask och någon plusgrad. Ser inte fram emot när det smäller till i mitten av veckan och blir 10-12 minus plus snö för att sedan bli runt noll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp