Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är en långsam tänkare...

Imorgon ska jag ta lånebilen till stan och köpa en rejäl batteriladdare. Det kan ju faktiskt vara så att min laddare inte funkar som den ska!
Hittade en vettig, på en kedja med större butik här.

Även om det är pengar så är det billigae än bärgning och verkstad.
 
Jag är en långsam tänkare...

Imorgon ska jag ta lånebilen till stan och köpa en rejäl batteriladdare. Det kan ju faktiskt vara så att min laddare inte funkar som den ska!
Hittade en vettig, på en kedja med större butik här.

Även om det är pengar så är det billigae än bärgning och verkstad.

Varför inte först kolla om verkstaden kan kolla om batteriet du har ens håller ström?

Iaf här kan man få batteriet kollat, vilket jag hade gjort som steg 1 om jag mot förmodan inte bara hade bytt batteri.
 
I dag ar det Martin Luther King Jr. Day och alla ar lediga. Tack och lov. Det ar KALLT, och snon ligger kvar, men solen lyser och det ar fint ute. :) Vi far se hur det blir med skola i morgon da prognosen sager att kylan ska halla i sig och det ska komma underkylt regn. Med den prognosen hoppas jag pa en "snow day" da det annars blir en mycket lang och besvarlig dag.
 
Nyss kommit in från kylan och tänt 25 ljus i vardagsrummet. Lejde en granne för att lägga in en ny bal á 600 kg åt hästarna och nu ska jag äta och sen gå och lägga mig igen. Är hungrig men har ingen aptit men nu har jag värmt mat så ska försöka äta lite innan sängen.
 
Varför inte först kolla om verkstaden kan kolla om batteriet du har ens håller ström?

Iaf här kan man få batteriet kollat, vilket jag hade gjort som steg 1 om jag mot förmodan inte bara hade bytt batteri.
För att.. skäms-emoji :o ...batteriet är komplicerat att ta ur och mina kassa händer inte klarar att koppla loss det.
Det är enklare att bara åka till stan och handla. Och testa ny laddare. Den behövs sannolikt i alla fall. Tror inte att avkomma har nån.
 
Jag är en långsam tänkare...

Imorgon ska jag ta lånebilen till stan och köpa en rejäl batteriladdare. Det kan ju faktiskt vara så att min laddare inte funkar som den ska!
Hittade en vettig, på en kedja med större butik här.

Även om det är pengar så är det billigae än bärgning och verkstad.
Men om du har en bil till har du provat att starta med startkablar?
 
Har skottat min gång.
Känns i armarna så i morgon har jag säkert träningsvärk.
Ska titta på serie men inte lika länge som i går.
IMG_6009.jpeg
 
Jag kom med nöd och näppe till ridskolan iaf. Halt som satan men det stora problemet var att det inte riktigt gick att se var vägen var ibland :cautious:
Men bara att ta det lugnt och köra där det brukar vara väg så ordnar det sig. Fastnade lite på infarten till ridskolan men det löste sig med lite snöskyffel. Såg att de plogade andra sidan av vägen när jag nästan var framme så förhoppningsvis blir det en trevligare hemresa.

Nu ta värktablett så jag kan rida utan rygg och underarmssmärta :up: fått mycket söt häst som nog kommer bra med mina krämpor i dag.
 
Jag kom med nöd och näppe till ridskolan iaf. Halt som satan men det stora problemet var att det inte riktigt gick att se var vägen var ibland :cautious:
Men bara att ta det lugnt och köra där det brukar vara väg så ordnar det sig. Fastnade lite på infarten till ridskolan men det löste sig med lite snöskyffel. Såg att de plogade andra sidan av vägen när jag nästan var framme så förhoppningsvis blir det en trevligare hemresa.

Nu ta värktablett så jag kan rida utan rygg och underarmssmärta :up: fått mycket söt häst som nog kommer bra med mina krämpor i dag.
Tycker att det låter som väder som man stannar hemma i om man inte absolut MÅSTE ge sig ut på vägarna?
 
Det blev en bra dag trots morgonens trötthet. Simmat, pratat skit med trevliga kollegor, fått positiva nyheter på jobbet och ätit vansinnigt god matkassemat. :d

Dessutom överlevde vi färden till och från sonens skola, tröts extrem drivbildning på vägen. Men det var faktiskt sjukt läskigt stt köra, och då är jag på intet sätt en osäker förare eller ovan vid att köra i alla typer av väder liksom. Men det låg fyra bilar i diket i morse, och på vägen hem passerade vi tre. På en sträcka av typ.. 4km? 🙈
Här på vägen är det ett omväxlande underlag av blankis och drivsnö. Mycket spännande. Extra spännande på fälten där drivbildningen gör att väg, dike och fält smälter samman till en enhet av vitt vitt vitt. Detta eftersom den käre plogbilsföraren mejade ner ca 90% av snöstolparna redan vid första snön i höstas. Så det är ju great liksom. :up:

Vi får se om vi tar oss hemifrån imorgon…

Nu natta barn och sedan slappa framför serie en stund. 🤓
 
Bra och lugn dag på jobbet idag Lagom mycket folk, och trevliga kollegor som var inne!
Imorgon ska jag jobba hemma, vilket jag tror är bra då det blir lite intensivare med möten nu i två dagar 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp